سنتروم از انتخابات کنار کشید

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۵ کد : ۱۸۹۹۸۸۵ سرخط اخبار


فرماندار سابق ایالت پنسیلوانیا از شرکت در ادامه رقابت های درون حزبی کاندیداتورهای جمهوریخواه برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "رااستوری"، "ریک سنتروم" فرماندار سابق پنسیلوانیای آمریکا در جریان کنفرانس خبری روز گذشته خود اعلام کرد که بعد از یک نبرد طولانی برای نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری از این رقابت ها کناره گیری می کند.

سنتروم بعدازظهر روز گذشته به حامیان خود اعلام کرد: ما اواخر هفته تصمیمی گرفتیم مبنی بر اینکه در حالیکه رقابت های انتخاباتی برای من تمام شده است و ما امروز (فعالیت) کمپین انتخاباتی خود را به حالت تعلیق در می آوریم، اما مبارزه ما تمام نشده است؛ ما به مبارزه برای این مردم ادامه می‌دهیم. ما به مبارزه برای آمریکایی‌هایی که ایستادند و این فرصت را برای ما فراهم کردند تا کارهایی را انجام دهیم که هیچ کارشناس سیاسی انتظار آن را نداشت، ادامه می‌دهیم.

پایگاه خبری "رااستوری" در ادامه خبر خود نوشت: تصمیم سنتروم برای کناره گیری از مبارزات انتخاباتی نهایتا نامزدی "میت رامنی" فرماندار سابق ایالت "ماساچوست" از حزب جمهوریخواه را به عنوان حریف اصلی "باراک اوباما" رئیس جمهوری فعلی آمریکا در رقابت های پائیز سال جاری تضمین کرد.

در حالیکه سنتروم در سخنرانی خود اشاره ای به رامنی نکرد، اما دقایقی بعد از پایان کنفرانس فرماندار سابق پنسیلوانیا یکی از معاونان سنتروم اعلام کرد که او نهایتا از نامزدی حزب رامنی حمایت خواهد کرد؛ با این حال کمپین انتخاباتی سنتروم اعلام کرده است که باید قبل از هرگونه تائیدی در این زمینه، با رامنی وارد مباحثه شوند.

خبر کناره گیری سنتروم از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعد از بیماری و بستری شدن دختر 3 ساله او گزارش می شود؛ سنتروم در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که او و همسرش به شدت نگران این هستند که بهترین والدین برای فرزندان خود باشند؛ سنتروم یکی از کاندیداتورهای جمهوریخواه با سیاست های افراطی و ضد ایرانی بود که بارها و علنا از ترور دانشمندان ایرانی استقبال و اعلام کرده بود: فکر می‌کنم باید پیامی شفاف به دانشمندان روسیه، کره شمالی و ایران بدهیم که اگر بخواهند به برنامه ایران جهت دستیابی به بمب کمک کنند، در امان نخواهند بود.

سنتروم به عنوان محافظه‌کاری اجتماعی و مالی شناخته شده است؛ او به خاطر موضع خود در مورد حمله آمریکا به عراق، امنیت ملی، طراحی هوشمند، مسئله همجنس‌بازان و موضوع "تری شیاوو" شناخته شده است.



نظر شما :