پوتین پاکستان را انتخاب کرد

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۸۹۹۸۸۱ سرخط اخبار
"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور منتخب روسیه قرار است با شروع رسمی دوران ریاست جمهوری‌اش، در اولین دور سفرهای خود به منطقه‌ عازم اسلام‌آباد شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پوتین رئیس جمهور منتخب روسیه که در حال حاضر بعهده‌دار سمت نخست وزیری این کشور می‌باشد قرار است پس از ادای سوگند در ماه می (18 اردیبهشت) سفری به اسلام‌آباد داشته باشد.
منابع دیپلماتیک در گفت‌وگو با روزنامه "نیشن" پاکستان عنوان کردند که مقامات وزارت خارجه 2 کشور در حال تدوین برنامه این سفر هستند که تاریخ دقیق آن ماه آینده مشخص خواهد شد.
این اولین باری است که رئیس دولت روسیه به اسلام‌آباد سفر می‌کند.
به گفته این منبع، روسای جمهور 2 کشور در این دیدار درباره سرمایه‌گذاری در پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان و نیز سایر زمینه‌های همکاری 2 جانبه بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
منابع آگاه در وزارت خارجه پاکستان اعلام کردند که موضوعات مربوط به نوسازی و توسعه کارخانجات فولاد و شبکه حمل و نقل ریلی و پروژه‌های مربوط به بخش انرژی و آموزش نیز در دیدار مقامات 2 کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
این روزنامه، هدف احتمالی از سفر رئیس جمهور روسیه به اسلام‌آباد را تلاش این کشور برای حفظ تعادل قدرت و تقویت نفوذ خود در منطقه دانسته است و می‌نویسد: چین پیش از این در طرف پاکستان بود که با نزدیکی مسکو و اسلام‌آباد نیز می‌توان تعادل قدرت را در منطقه و در مقابل آمریکا حفظ کرد.

مقامات پاکستانی طی چند سال اخیر 2 بار به مسکو سفر داشته‌اند که اولین آن، سفر "آصف علی زرداری" رئیس جمهور پاکستان به مسکو در آگوست سال 2010 برای شرکت در نشست چهارجانبه افغانستان- پاکستان- تاجیکستان و روسیه و دومی نیز سفر 2 ماه پیش "حنا ربانی" وزیر امور خارجه پاکستان به روسیه بوده است.
 

نظر شما :