برنامه پرتاب ماهواره کره شمالی اجرا می شود

۲۲ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۳:۰۵ کد : ۱۸۹۹۸۵۷ سرخط اخبار

کره شمالی بدون توجه به هشدارهای همسایه جنوبی خود و کشورهای غربی از جمله آمریکا برنامه پرتاب ماهواره ارتباطی خود به فضا را عملی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام سازمان هوا و فضای کره شمالی امروز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در پیونگ یانگ گفت تصمیم دولت این کشور برای در مدار قرار دادن ماهواره خود جدی است.

به گفته وی، زمان پرتاب این ماهواره به فضا، جشنهای صدمین سالروز تولد "کیم ایل سونگ" رهبر اسبق کره شمالی که بین دوازدهم تا شانزدهم آوریل (24 تا 28 فروردین) برگزار می شود، خواهد بود.
 
"ریو کوم چول" رئیس بخش توسعه سازمان هوا و فضای کره افزود در آخرین مرحله از آماده سازی ماهواره "کوانگمیونگسونگ-3" برای پرتاب به فضا، این ماهواره امروز روی موشک ماهواره بر نصب می شود.  وی در بخش دیگری از این کنفرانس اعلام کرد نمی تواند به هیچ سوالی درباره احتمال آزمایش اتمی پیونگ یانگ در آینده پاسخ دهد.
 
این در حالی است که آزمایشهای اخیر کره شمالی و اعلام خبر پرتاب ماهواره این کشور به فضا با انتقادهای شدیدی از سوی همسایگان این کشور از جمله کره جنوبی و ژاپن همراه بوده است. همچنین روسیه، آمریکا و انگلیس نیز ضمن انتقاد از این اقدام پیونگ یانگ، آن را مغایر با قطعنامه های سازمان ملل متحد دانسته اند.



نظر شما :