معاون وزارت خارجه چین در مذاکرات استانبول شرکت می کند

۲۲ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۸۹۹۸۳۱ سرخط اخبار
ما جائو شو '، معاون وزیر امور خارجه چین ریاست هیات این کشور برای حضور در مذاکرات هسته ای ایران و پنج به علاوه یک در شهر استانبول را برعهده خواهد داشت.به گزارش ایرنا ، ' لیو وی مین ' سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای در پکن این موضوع را اعلام کرد.دور نخست مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک قرار است روز 26 فروردین ( 14 آوریل ) در استانبول برگزار شود.
در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: از سرگیری مذاکرات حاصل تلاش های فراوان همه جوانب ذی ربط بوده است.بیانیه تاکید می کند که با توجه به تلاش های مستمر باید از این فرصت برای حل اختلاف ها به خوبی استفاده شود.
چین ابراز امیدواری کرده است که بین ایران و گروه پنج به علاوه یک گفت و گوهای 'سازنده ای' انجام شود و طرفین از خود ' انعطاف پذیری ' نشان دهند.در این بیانیه از همه طرف ها خواسته شده است ' خویشتن دار' بوده و گام به گام در راستای اعتماد سازی حرکت کنند. بیانیه وزارت خارجه چین تصریح کرد، در چنین شرایطی می توان برای حل موضوع هسته ای ایران یک راه حل جامع ، مناسب و دراز مدت پیدا کرد.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است چین تلاش دارد نقش سازنده و مثبت در حل مساله هسته ای ایران ایفا کند.'ما جائو شو' ، اواخر بهمن ماه پارسال به عنوان نماینده ویژه کشورش با سفر به تهران با مقام های ایرانی از نزدیک دیدار و گفت وگو کرد.



نظر شما :