نخستین واکنش نامزد اخوان به نامزدی وارث مبارک

۲۱ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۸۹۹۸۰۱ سرخط اخبار
نامزد اخوان‌المسلمین مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاندیداتوری عمر سلیمان در این انتخابات را اهانت به ملت مصر دانسته و عنوان داشت که در صورت پیروزی سلیمان انقلاب دومی در کشور به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو سوای آمریکا، خیرت الشاطر، کاندیدای اخوان‌المسلمین مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور عنوان داشت: نامزدی عمر سلیمان، رئیس سازمان اطلاعات نظام مبارک در انتخابات ریاست جمهوری اهانت به انقلاب این کشور است.

وی در ادامه افزود: چنانچه عمر سلیمان در این روند موفق شود شاهد وقوع انقلاب دوم در مصر خواهیم بود.

الشاطر همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز در نخستین مصاحبه خود بعد از اعلام نامزدی‌اش عنوان داشت: اخوان‌المسلمین مصر نمی‌تواند درخواست دولت این کشور را از صندوق بین‌المللی پول برای گرفتن وامی به ارزش 3/2 میلیارد دلار تا زمان عدم استعفای دولت و عدم فراهم شدن زمینه برای مدیریت جدید هزینه کردن این پول‌ها تایید کند.

وی در ادامه افزود: من با ورود عمر سلیمان به رقابت‌های انتخاباتی مخالف هستم و این اقدام را اهانت به ملت مصر می‌دانم چرا که عمر سلیمان یکی از مسئولان ارشد نظام مبارک و فرد مورد اطمینان حسنی مبارک بود.

الشاطر همچنین عنوان داشت: تنها در صورتی که در انتخابات تقلب شود عمر سلیمان پیروز خواهد شد و در این صورت انقلاب دیگری در کشور روی خواهد داد.

روند نام‌نویسی نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری مصر روز یکشنبه به پایان رسید و کمیته انتخاباتی این کشور اعلام کرد که تعداد نامزدها برای مشارکت در این انتخابات به 23 تن که برجسته‌ترین آنها اسلام‌گرایان و سیاست‌مداران دوره مبارک هستند، رسیده است.

از سوی دیگر، اخوان‌المسلمین مصر محمد مرسی، رئیس حزب آزادی وعدالت وابسته به اخوان‌المسلمین را به عنوان نامزد ذخیره خود در صورتی که الشاطر نتواند به هر دلیلی در انتخابات مشارکت کند، معرفی کرد.


نظر شما :