اسرائیل برای جنگ با لبنان آماده می‌شود

۲۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۷ کد : ۱۸۹۹۷۷۷ سرخط اخبار


یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه تمرکز اسرائیل در جنگ سال 2006 با لبنان اساسا روی نیروی هوایی تل آویو بود، از آمادگی نیروهای ویژه زمینی اسرائیل برای شرکت در جنگ بعدی با لبنان خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی " هاآرتص"، درحالیکه تقریبا 6 سال از دومین جنگ لبنان می‌گذرد، یگان های ویژه رژیم صهیونیستی خود را برای شرکت در حمله گسترده به لبنان درصورت بروز دور جدیدی از درگیری ها با حزب الله آماده می کنند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه خبر خود نوشت: نیروی هوایی اسرائیل بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط ارتش اسرائیل، اهدافی شبیه به پایگاه های آموزشی و سکوهای پرتاب موشک را در مدت چند روز نابود می کند اما این کافی نیست و بنابراین یک حمله زمینی نیز ضرورت دارد.

یکی از افسران عالیرتبه اسرائیلی که تمایلی به افشای نامش نداشت، در این باره اعلام کرده است: زمانی که شما یک پرچم اسرائیل را در قلمروی دشمن می قرار می دهید، هیچ تردیدی وجود ندارد که چه کسی پیروز شده است؛ شما نیاز دارید که فضای جغرافیایی را توقیف کنید؛ این تنها راهی است که مفهوم پیروزی در قالب آن تعریف می شود.

بر اساس خبر منتشر شده در هاآرتص، نیروهای مسلح اسرائیل در تلاشند تا عملکرد خود را در صورت ازسرگیری خصومت ها بهبود بخشند اما حزب الله لبنان نیز چنین تلاشی دارد؛ این سازمان شیعی مرزهای قدرتمندی را با استفاده از پست های فرماندهی زیرزمینی ساخته و قابلیت های عملیاتی خود را نیز ارتقاء داده است؛ موشک های حزب الله در سکوهای پرتاب مخفی پنهان هستند.

در ادامه خبر این روزنامه صهیونیستی آمده است که انتظار می رود (در صورت بروز یک جنگ دیگر با لبنان) نیروهای زمینی بیشتری در مقایسه با (جنگ) سال 2006 میلادی (با لبنان) که اسرائیل اساسا به نیروی هوایی تکیه کرد، در عملیات های جنگی دخیل باشند؛ این امر مستلزم جنگ شهری شدیدتر و گرفتاری غیرنظامیان بیشتر در تبادل آتش و پیامدهای قانونی همراه آن است.

این روزنامه اسرائیلی نوشت که هفته گذشته نظامیان یگان مهندسی اسرائیل برای عملیات های ویژه موسوم به "یاهالوم" در کنار یگان "اوکتز" متشکل از سگ های بسیار خطرناک و حرفه ای نیروهای مسلح اسرائیل یک جلسه آموزشی طولانی را به پایان رساندند.

درحالیکه یکی از وظیفه های اصلی یگان "اوکتز" قدرت تمایز میان نظامیان و غیرنظامیان است، فرمانده یگاه "اوکتز" اسرائیل در این باره مدعی شده است: آنچه ما در حال شبیه سازی آن هستیم، یک ماموریت گشتی و یا حمله به فلسطینیان نیست.



نظر شما :