آلمانی‌‌ها خواستار پایان تهدید ایران از سوی اسرائیل شدند

۲۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۸۹۹۷۵۹ سرخط اخبار

حدود هزار نفر از فعالان صلح و مخالفان جنگ در برلین  در جریان برگزاری تظاهرات سنتی عید پاک با حمایت از "گونتر گراس"  نویسنده آلمانی و برنده جایزه نوبل،  تهدید اسرائیل مبنی بر بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران را محکوم کردند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "پرس تی وی"، بر اساس این گزارش،معترضان با حمل پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود "گونتر گراس حق دارد" و " متشکریم گونتر گراس" اعتراض خود را به تهدیدات اسرائیل اعلام  کردند.

 

"ویلی وان اوین" سخنگوی برگزار کنندگان این تظاهرات با اشاره به تهدید ایران توسط اسرائیل گفت: تهدید و تدارک برای جنگ فضای سیاست را مسموم می‌کند.

گفته می‌شود اعتراضات مشابهی نیز در "اشتوتگارت" با حضور یک هزار نفر برگزار شد. همچنین در حدود 400 نفر در شهر "مونیخ" و 100 نفر دیگر در "لایپزیک" در شرق آلمان اقدام برگزاری تظاهرات کردند. 

 

گراس به تازگی در قالب شعری با انتقاد از اسرائیل و توصیف تل آویو به عنوان تهدید برای صلح جهانی اعلام کرد که نباید به رژیم صهیونیستی اجازه اقدام نظامی علیه ایران داده شود.

 

گراس 84 ساله که از منتقدان مداخله های نظامی غرب در کشورهای دیگر مانند عراق است، علاوه براینکه اسرائیل را تهدید صلح جهانی توصیف کرده، فروش تسلیحات آلمان به اسرائیل را در شعر خود با عنوان "چه چیزی باید گفت" که در چندین روزنامه منتشر شده، محکوم کرده و این در حالیست که آلمان اخیرا اعلام کرده است که ششمین زیردریایی "دلفین" خود را به اسرائیل خواهد فروخت و بخشی از هزینه ها را نیز بر عهده خواهد گرفت؛ آلمان در عین حال به متحد اسرائیلی خود درباره خطرات حساب نشده اقدام نظامی علیه ایران هشدار داده است.

 

این نویسنده آلمانی اسرائیل را در حالی به تهدیدی برای صلح جهانی توصیف کرده است که تل آویو بیش از 200 تا 400 کلاهک هسته ای در اختیار دارد و پیمان منع گسترس تسلیحات هسته ای "ان پی تی" که اجازه دسترسی بازرسان آژانس اتمی به تاسیسات هسته ای را صادر می کند را نیز امضا نکرده است.



نظر شما :