تلاش های محرمانه موگابه برای خداحافظی با قدرت

۲۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۸۹۹۷۵۸ سرخط اخبار

منابع خبری نزدیک به دولت زیمبابوه تاکید کردند، "رابرت موگابه" در انتخابات ریاست ‌جمهوری آینده این کشور به عنوان نامزد انتخاباتی حزب "Zanu-PF" برای آخرین بار کاندیدا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این منابع در ادامه افزودند: موگابه 88 ساله که سه دهه در زیمبابوه در مسند قدرت قرار دارد، پس از آن قدرت را به "امرسون نانگاگوا"، رئیس سابق سازمان اطلاعات و وزیر دفاع این کشور واگذار خواهد کرد.

به این ترتیب اگر یکی دیگر از اعضای برجسته حزب Zanu-PF مانند نانگاگوا جانشین موگابه شود، دیگر قضیه رسیدگی به ثروت‌های غیرقانونی موگابه توسط دیوان لاهه منتفی خواهد شد که گفته می‌شود، از طریق مصادره‌ غیرقانونی املاک و اموال به دست آمده‌اند.

نانگاگوا، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی زیمبابوه در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2008 به مدیر کمپین انتخاباتی رابرت موگابه بود و سپس متهم اصلی سرکوب‌هایی معرفی شد که پس از دور نخست انتخابات و پیشتازی چانگیرای، رقیب موگابه در آن صورت گرفت.

ماه گذشته حزب مورگان چانگیرای، نخست‌وزیر زیمبابوه مدعی شد که ارتش به صورت گسترده در حال جذب و آموزش جوانان بیکار حامی حزب Zanu-PF است تا برنامه جدیدی برای جذب آرا به سود موگابه به اجرا بگذارد.

این در حالی است که یکی از وزرای دولت زیمبابوه مدعی شد، اگر نتایج انتخابات به نفع حزب Zanu-PF تمام نشود، حامیان نانگاگوا، رقیب اصلی موگابه برنامه‌ریزی کرده‌اند تا دست به اغتشاش از پیش طراحی شده بزنند و این موضوع دولت موگابه را وامی‌دارد، در کشور وضعیت فوق العاده اعلام کند.



نظر شما :