نیروگاه اتمی بوشهر تابستان امسال به مرحله 100 درصد قدرت وارد می شود

۲۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۸۹۹۷۵۴ سرخط اخبار

رییس کارگاه نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه هم اکنون با 75 درصد قدرت فعال است و تابستان امسال به مرحله 100 درصد قدرت وارد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمود جعفری روز یکشنبه در حاشیه آیین نواختن زنگ هسته ای دربوشهر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هم اکنون بین 720 تا 730 مگاوات برق از نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور تزریق می شود.

 

وی درباره تحویل مسوولیت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر به نیروهای ایرانی اظهارداشت: طبق برنامه ای که برای پیمانکارتنظیم شده تحویل موقت نیروگاه اتمی ماههای اکتبر و نوامبر 2012 انجام می گیرد و پس از آن همه مسولیت های بهره برداری برعهده نیروهای ایرانی خواهد بود.

 

جعفری اضافه کرد: طبق برنامه زمانبندی که از طرف پیمانکار به ما اعلام شده مهر و آبان امسال پیمانکار اعلام آمادگی کرده که واحد را به صورت موقت تحویل دهد و به لحاظ آمادگی که پرسنل ایرانی نیروگاه اتمی بوشهر دارند، مسوولیت کامل بهره برداری ازاین نیروگاه اتمی را برعهده خواهند گرفت و با مسوولیت طرف ایرانی نیروگاه بهره برداری خواهد شد.

 

رییس کارگاه نیروگاه اتمی بوشهر یادآورشد: هم اینک کار به صورت مشترک در این نیروگاه انجام می شود و نیروهای ایرانی و روسی کار مشترک و همزمان انجام می دهند و در بعضی از قسمت ها مسوولیت به طرف ایرانی واگذار شده که این خود زودتر آماده شدن پرسنل ایرانی را نشان می دهد که می توانند مسوولیت های کاری نیروگاه اتمی را برعهده بگیرند.

 

جعفری اضافه کرد: پس از تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر طرف های ایرانی که پیشتر آموزش ها ی لازم را فراگرفته اند، مسوولیت بهره برداری از نیروگاه اتمی را به عهده خوهند گرفت و امیدواریم در این مرحله با تخصصی که درپرسنل ایرانی شاهد هستیم بتوانیم به طور کامل و ایمن نیروگاه را بهره برداری کنیم.



نظر شما :