حسرت های آقای نتانیاهو

۱۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۸۹۹۷۱۷ سرخط اخبار
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خروج از نوار غزه را یک اشتباه بزرگ خواند و تاکید کرد که در صورت نیاز ارتش این رژیم برای سر و سامان دادن به اوضاع دست به اقدام نظامی علیه نوار غزه خواهد زد.
خبرگزاری فارس: نتانیاهو: خروج از غزه اشتباه بود/ هرگز به مرزهای 67 بازنمی‌گردیم

به گزارش فارس، "بنیامین نتانیاهو" در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی"معاریو" گفت: خروج از نوار غزه به شیوه‌ای که انجام شد یک اشتباه بزرگ بود، نمی‌توان منطقه را تخلیه کرد و گذرگاه‌های آن را تحت کنترل نداشت و به این ترتیب منطقه با خمپاره‌ و موشک‌های ایرانی پر شود و سپس شهرهای اسرائیل را هدف قرار دهد.

وی افزود: ما باید بدانیم چگونه با پیامدهای خروج از غزه مقابله کنیم، تا به امروز موفق بودیم اما می‌دانیم که این مشکل در آینده نیز وجود دارد.

نتانیاهو درباره دیدار ماه آینده خود با "سلام فیاض" نخست‌وزیر دولت انتصابی تشکیلات خودگردان و آیا این دیدار بیانگر ازسرگیری مذاکرات سازش است؟ اظهار داشت: تمام مدت گفته‌ام که من آماده ازسرگیری تماس‌ها با فلسطینیان هستم و امیدوار هستم فلسطینی‌ها نیز نه تنها برای ازسرگیری تماس‌ها بلکه برای حفظ آن نیز آمادگی داشته باشند.

وی درباره شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری نیز گفت: در سخنرانی‌ام در کنست و کنگره آمریکا عبارت جدی و روشنی را بیان کردم و آن اینکه ما قبل از هر چیزی می‌خواهیم شهرک‌های بزرگ را حفظ کنیم و به نفع ماست که اماکن دارای بعد مذهبی و ملی و نیز اماکن امنیتی را حفظ کنیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که این رژیم هرگز به مرزهای سال 67 بازنخواهد گشت و افزود: همه می‌دانند که ما به مرزهای 67 بازنخواهیم گشت زیرا بازگشت به مرزهای 67 بدین معناست که دیوار براق منطقه اشغالی محسوب شود و در آن صورت ما باید 40 درصد ساکنان قدس را خارج کنیم؛ اما می‌توان فرض را بر این گرفت که طرف مقابل امتیازات ضروری ارائه کند از جمله اینکه "دولت یهودی اسرائیل" را به رسمیت بشناسد و مشکل آوارگان در خارج از مرزهای دولت اسرائیل حل شود و این تنها برخی از بندها است.

نظر شما :