اردوغان بشار اسد را به دروغگویی متهم کرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۲ کد : ۱۸۹۹۷۰۴ سرخط اخبار


نخست وزیر ترکیه در واکنش به خبر آغاز عقب نشینی ارتش سوریه از شهرهای به آشوب کشیده شده توسط گروههای مسلح تروریستی رئیس جمهور سوریه را به دروغگویی متهم کرد.
به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که از بدو تحولات سوریه موضعی خصمانه علیه دولت دمشق و همسو با اهداف سلطه جویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده، در واکنش به خبر عقب نشینی ارتش سوریه از شهرهای به آشوب کشیده شده توسط گروه های مسلح تروریستی مورد حمایت غرب و برخی کشورهای مرتجع عرب منطقه در چارچوب طرح کوفی عنان گفت: این اقدام مانور عقب نشینی نبوده بلکه مانور گول زدن است.

اردوغان که در نشست مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر آلبانی سخن می گفت در ادامه افزود: اظهاراتی نظیر عقب کشیدن نظامیان و یا عقب کشیدن تانک ها توسط بشار اسد، از خصوصیات وی است که دیگر به آن عادت کرده ایم، چونکه بشار اسد تا به امروز راست نگفته و صادقانه رفتار نکرده و نتایج این اقدامات را با رفتاری که تا دهم آوریل، تاریخی که آقای عنان تعیین کرده، از خود نشان خواهد دید، مشاهده خواهیم کرد.

نخست وزیر ترکیه همچنین در مورد اعزام و مستقر شدن نیروی نظامی ناظر در سوریه گفت که تا این لحظه درخواستی از ترکیه نشده است. 

نظر شما :