عمر سلیمان از رقابت‌های ریاست‌جمهوری مصر کنار کشید

۱۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۰ کد : ۱۸۹۹۷۰۳ سرخط اخبار
رئیس سازمان اطلاعات و امنیت مصر در رژیم حسنی مبارک با انتشار بیانیه‌ای رسما از از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری مصر کناره‌گیری کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عمر سلیمان، رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت مصر و معاون رئیس جمهور مخلوع این کشور پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری مصر شرکت نمی‌کند.

سلیمان روز گذشته با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام کرد که رسما از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری مصر کناره‌گیری کرده است.

کناره‌گیری عمر سلیمان از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری مصر در حالی صورت می‌گیرد که هواداران وی پیش از این مدعی شده بودند، بیش از 70 هزار امضا برای شرکت وی در انتخابات جمع‌آوری کرده‌اند.

آنها در ادامه ادعاهای خود بیان کردند: در حالی‌که کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر جمع‌آوری 30 هزار امضا را کافی می‌دانست، جمع‌آوری 70 هزار امضا بیانگر جایگاه وی در مصر است.

اعلام خبر احتمال کاندیداتوری عمر سلیمان در انتخابات ریاست جمهوری مصر مردم این کشور را بسیار خشمگین و عصبانی کرده بود و آنها به شدت به این امر معترض بودند.

مردم مصر صرف نظر از اینکه سلیمان را از بازماندگان رژیم سابق به شمار می‌آورند، از وی به خاطر قساوت و سنگ‌دلی‌اش به شدت منتفر و بی‌زار هستند.

عمر سلیمان در زمان تصدی ریاست سازمان اطلاعات و امنیت حسنی مبارک روابط بسیار نزدیکی با سازمان موساد رژیم صهیونیستی و سیا آمریکا داشت و روابط نزدیک او با این دو سازمان معروف بود. 

نظر شما :