اظهارات متفاوت درباره سرنوشت امام موسی

۱۷ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۳:۲۶ کد : ۱۸۹۹۶۷۹ سرخط اخبار


دو عضو کمیته مجلس برای پی گیری سرنوشت امام موسی صدر، اظهارات متفاوتی درباره سرنوشت امام موسی صدر در لیبی بیان کردند.

غلامرضا اسداللهی، دبیر کمیسیون اصل نود و عضو کمیته پی گیری سرنوشت امام موسی صدر به خراسان گفت: پس از سفری که هیئت پی گیری سرنوشت امام موسی صدر مجلس به همراه وزیر امور خارجه به لیبی داشت، به لحاظ مصادف شدن با مباحث مختلف از جمله انتخابات سفری به لیبی و یا لبنان نداشت.

وی افزود: اما کماکان پی گیری ها از طریق سفارت به ویژه سفیر ایران در لیبی در حال انجام است.

با توجه به دستگیری مقامات و مسئولان حکومت قذافی از جمله رئیس سازمان اطلاعات لیبی و رئیس دفتر قذافی توسط شورای دولت انتقالی بازجویی از این افراد درباره سرنوشت امام موسی صدر صورت گرفته است.

وی در ادامه، اظهار داشت: اما بر اساس اطلاعاتی که تا به حالا جمع آوری شده هیچ خبر قطعی مبنی بر شهید شدن امام موسی صدر وجود ندارد بنابراین بنا بر این گذاشته شده که ایشان در قیدحیات است و در یکی از زندان های لیبی نگهداری می شود.

عضو کمیته مجلس برای پی گیری سرنوشت امام موسی صدر تاکید کرد: البته شورای انتقالی لیبی در این باره تاکنون اظهارنظر قطعی نکرده و آن چه اعلام می کند، بر اساس حدس و گمان است.

بر همین اساس، این شورا حدس می زند امام موسی صدر از لیبی خارج نشده و درگیری بین امام موسی صدر و قذافی در آن هم زمان رخ داده و قذافی نسبت به امام موسی صدر و مواضع ایشان برخورد خصمانه داشته است.

این در حالی است که «جواد کریمی قدوسی»، مسئول کمیته مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به آخرین پی گیری ها از سرنوشت امام موسی صدر گفت: بر اساس اطلاعات رسیده و بنا به اعلام شورای انقلابی لیبی به سفارت ایران در این کشور، امام موسی صدر تا هفت سال پیش زنده بود اما در آن زمان در زندانی در لیبی فوت کرد.

وی افزود: شورای انقلابی لیبی حتی محل دفن امام موسی صدر در اطراف شهر طرابلس را مشخص کردند.

مسئول کمیته مجلس برای پی گیری سرنوشت امام موسی صدر تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیبی در حال پی گیری این موضوع است. «البته تیمی از کشور لبنان نیز پیگیر سرنوشت امام موسی صدر هستند و قرار است با نبش قبر و آزمایش «DNA» مشخص کنند که آیا آن جسد متعلق به امام موسی صدر است یا خیر؟»

وی گفت: تا زمانی که نتیجه آزمایش های «DNA» مشخص نشود هیچ اظهارنظری در این زمینه نمی توان کرد، البته ما از طریق سفارتمان در لیبی پیگیر موضوع هستیم.


نظر شما :