ژاپن تحریم‌های کره شمالی را تمدید کرد

۱۶ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۱:۳۶ کد : ۱۸۹۹۶۵۴ سرخط اخبار



در واکنش به تصمیم پیونگ یانگ برای پرتاب یک ماهواره نظارتی به فضا دولت ژاپن از ادامه تحریم‌های کره شمالی تا یک سال دیگر خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از یونایتدپرس، دولت ژاپن از ادامه تحریم‌های تنبیهی کره شمالی تا یک سال دیگر به علت طرح پرتاب یک موشک توسط پیونگ یانگ خبر داد.

براساس این گزارش، ساعتی بعد از اینکه ژاپن اعلام کرد آماده است موشک کره شمالی را در صورت تجاوز به خاک ژاپن مورد هدف قرار دهد دولت "یوشیهیکو نودا" نخست وزیر ژاپن ضمن افزایش تحریم‌های کره شمالی، آن را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

دولت ژاپن به دنبال آزمایش موشکی کره شمالی در سال ۲۰۰۶، تحریم‌های تنبیهی را به این کشور تحمیل کرد و آن را به مرور گسترش داد. از جمله این تحریم‌ها، ممنوعیت صادرات و واردات از کره شمالی و همچنین ممنوعیت ورود کشتی‌های کره شمالی به بنادر ژاپن است.

دولت کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد در اواسط ماه آوریل و در صدمین سالگرد "کیم ایل سونگ" بنیانگذار این کشور یک ماهواره نظارتی به فضا پرتاب کند اما آمریکا، کره جنوبی و ژاپن معتقدند که پیونگ یانگ قصد دارد یک موشک دوربرد خود را مورد آزمایش قرار دهد؛ ادعایی که توسط پیونگ یانگ رد شده است.



نظر شما :