رامنی پیشتاز رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان

۱۵ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۳ کد : ۱۸۹۹۶۰۱ سرخط اخبار



میت رامنی با پیروزی‌هایی که در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان آمریکا به دست آورده ظاهرا از سایر افرادی که قصد کاندیداتوری از سوی این حزب را دارند، پیشی گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به نظر می‌رسد میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست و کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سایر رقیبان جمهوری‌خواهش پیشی گرفته است اما تحلیل‌گران بر این باورند که وی رقابتی جدی با باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی آمریکا خواهد داشت.

پیش از این، میچ مک کانل، سناتور جمهوری‌خواه برجسته آمریکایی اعلام کرد: رامنی عملکرد بسیار خوبی داشته و به احتمال زیاد کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی ماه نوامبر خواهد بود.

پیروزی‌های رامنی در انتخابات درون حزبی ویسکوزین مریلند و واشنگتن جایگاه وی را به عنوان کاندیدای منتخب جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش‌رو مستحکم می‌سازد.

رامنی در ویسکوزین توانست اصلی‌ترین رقیب خود یعنی ریک سانتورم را شکست دهد. این شکست با اختلاف 7/5 درصدی در آراء انتخابات درون‌حزبی ویسکوزین بود.

رامنی اعلام کرده که برنامه‌های مختلفی در زمینه اجتماعی برای احیای وضعیت نابسامان کنونی جامعه آمریکا در نظر دارد.

وی در یکی از سخنرانی‌های کمپین انتخاباتی خود در ویسکوزین اعلام کرد: اوباما سعی دارد کاندیدای حزب جمهوری‌خواه را بی‌کفایت جلوه دهد و از صحبت کردن درباره جایگاه کنونی آمریکا و اینکه برنامه‌های آتی این کشور چگونه خواهد بود، می‌پرهیزد.

در همین حال نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد، میزان محبوبیت باراک اوباما در مقایسه با رامنی با چهار درصد کاهش به 45 درصد رسیده است.



نظر شما :