آلمان از طرح عنان درباره سوریه حمایت کرد

۱۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۸۹۹۵۴۸ سرخط اخبار



وزیر خارجه آلمان در نشست استانبول ضمن هشدار درباره مداخله نظامی در سوریه، از طرح صلح ماموریت فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور حمایت کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل"، "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان در نشست ضد سوری استانبول موسوم به دوستان سوریه درباره هر گونه مداخله نظامی در این کشور هشدار داد.

بر اساس این گزارش، وستروله در این نشست گفت که گاهی اوقات این تردید وجود دارد که نتوان به راحتی درباره موضوعی به اتفاق نظر رسید و در این زمینه به جهت گیری "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه اشاره کرد.

 وی گفت: این بجا و مناسب است که ما به جای تاکید بر راهکار نظامی در برابر سوریه، به دنبال یک راه حل سیاسی باشیم  و طرح "کوفی عنان" ماموریت فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه  بخت موفقیت برخوردار است.

دیپلمات‌های غربی در سازمان ملل اعلام کردند که اداره حفظ صلح این سازمان به زودی هیئتی به دمشق اعزام خواهد کرد تا مقدمات اعزام هیئت ناظران بین‌المللی به سوریه را فراهم کند.

دیپلمات‌های غربی هم‌چنین اعلام کردند که طرح کوفی عنان برای حل بحران سوریه استقرار هیئتی بین‌المللی متشکل از 200 تا 250 ناظر بین المللی را در برمی‌گیرد و این ناظران از هیئت‌های فعال سازمان ملل در منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا خواهند بود.



نظر شما :