روسیه دارای گارد ملی «ریاست ‌جمهوری» می‌شود

۱۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۸۹۹۵۴۴ سرخط اخبار



روسیه بزودی دارای یک گارد ملی ویژه زیر نظر دفتر ریاست‌جمهوری این کشور می‌شود که شامل 350 الی 400 نیروی نظامی کارآزموده قراردادی برای تامین امنیت تضمین شده روسیه خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «نیزاویسیمایا گازیه تا»، این احتمال وجود دارد که در روسیه گارد ملی زیر نظر دفتر ریاست‌جمهوری این کشور بوجود آید. این گارد ویژه بر اساس نیروهای داخلی وزارت کشور و سایر ساختارهای نظامی، از جمله نیروی زمینی و پلیس نظامی وزارت دفاع و همچنین نیروهای ویژه وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه ایجاد خواهد شد.

وظایف تعریف شده برای گارد ملی «ریاست‌جمهوری» روسیه تامین امنیت کشور و دفاع از منافع ملی و قانون اساسی روسیه خواهد بود.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، سرپرستی این ساختار جدید نظامی برعهده ژنرال "نیکولای راگوژکین" فرمانده نیروهای داخلی وزارت کشور روسیه خواهد بود. تعداد نیروهای گارد ملی «ریاست‌جمهوری» 350 الی 400 نیروی نظامی کاملا آموزش دیده خواهد بود که بصورت قراردادی در این ساختار خدمت خواهند کرد.

ضمن اینکه مقامات وزارت دفاع روسیه از هم اکنون با ایجاد گارد ملی «ریاست‌جمهوری» با توجه به نظریه کاهش تعداد نیروهای نظامی ارتش تا 800 هزار نفر موافقت کرده است.

بر اساس این اطلاعات، در حال حاضر وزارت دفاع روسیه به همراه شورای امنیت و دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در حال تهیه دکترین جدید دفاعی کشور هستند که اساس آن وظایف و اهدافی است که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری منتخب روسیهدر مقاله انتخاباتی خود تحت عنوان «ضمانت تامین امنیت برای روسیه» به آنها اشاره شده است.

این دکترین شکل گیری برنامه حساب شده‌ای برای آماده سازی ساختارهای نظامی روسیه به منظور واکنش نشان دادن به تهدیدات امنیت ملی این کشور را مورد نظر قرار داده است.

لازم به یادآوری است که در روسیه حداقل 3 بار تلاش شده است تا گارد ملی «ریاست‌جمهوری»ایجاد شود، ولی هربار این برنامه به دلایل مختلف به تعویق افتاده است.



نظر شما :