تمدید وضعیت فوق‌العاده در تونس

۱۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۵ کد : ۱۸۹۹۵۴۱ سرخط اخبار



ریاست جمهوری تونس به دلیل آنچه که نبود امنیت در این کشور اعلام شد، وضعیت فوق‌العاده در تونس را برای چهارمین بار تمدید کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دفتر المنصف المرزوقی،‌ رئیس جمهوری تونس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل نبود امنیت در برخی مناطق کشور از جمله مرکز تونس وضعیت فوق‌العاده تا پایان ماه آوریل تمدید می‌شود.

بر اساس این بیانیه، المرزوقی پس از مشورت با مجلس موسسان این کشور و حمادی الجبالی، نخست وزیر تونس اقدام به این کار کرده است و با تمدید یک ماهه وضعیت فوق‌العاده این چهارمین بار است که دولت تونس حالت فوق‌العاده را که از زمان فرار زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری مخلوع این کشور بر قرار است تمدید می‌کند.

بر اساس قانون وضعیت فوق‌العاده در تونس برپایی هر نوع تجمعی در میادین عمومی تونس ممنوع است و به پلیس و ارتش این کشور اجازه داده شده تا به مظنونانی که دستور نیروهای نظامی را اجرا نمی‌کنند به طور مستقیم شلیک کنند.

در بیانیه‌ ریاست جمهوری تونس با تاکید بر اینکه تمدید وضعیت فوق‌العاده مغایر آزادی‌های اجتماعی و فردی ملت تونس نیست به برخی از کوتاهی‌ها و اشتباه‌های دولت این کشور در برقراری امنیت اذعان شده است.



نظر شما :