پاکستان از برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای ایران حمایت می کند

۱۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۸۹۹۵۳۳ سرخط اخبار
 نایب رییس پارلمان ملی پاکستان ،مخالفت غرب با فعالیت های صلح آمیز ھسته ای ایران را محکوم کرد و گفت: ما از این فعالیت ها حمایت می کنیم.

'فیصل کریم کندی' امروز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، فشارھای غرب علیه فعالیت های صلح آمیز ھسته ای جمھوری اسلامی ایران را بی اساس و غیر موجه دانست.
وی با اشارہ به اینکه دولت پاکستان ھموارہ از برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای ایران حمایت می کند، افزود: دولت جمھوری اسلامی ھم اکنون با فشارھای غیر قانونی غرب بر سر برنامه ھای ھسته ای این کشور روبرو است که این موضوع باید بر اساس گفت وگو حل شود.
نمایندہ مردم ایالت 'خیبر' در پارلمان ملی پاکستان تاکید کرد: قطعا باید به حق مشروط و مسلم ایران برای توسعه فناوری صلح آمیز ھسته ای احترام بگذاریم، زیرا جمھوری اسلامی تمامی فعالیت ھای خود را در مسیر قوانین بین المللی دنبال می کند.
وی ادامه داد: این حق مسوولان دولت ایران است که برای آیندہ کشورشان تصمیم بگیرند، مقامهای ایرانی بدون تاثیر ھر نوع فشار خارجی ، سیاست ھای مستقل خود را پیگیری می کنند.
فیصل کریم کندی، درباره روابط دو کشور ایران و پاکستان ،گفت: جمھوری اسلامی ایران و پاکستان ھم اکنون به منظور افزایش ھمکاری ھا در بخش ھای مختلف، بدنبال افزایش سطح همکاریهای دوجانبه ھستند.
وی با رد فشار ها درقبال اجرای پروژہ گاز ایران – پاکستان، افزود: این طرح عظیم باعث ایجاد راههای مختلف و بیشتری برای ھمکاری دو کشور در منطقه می شود.
این نماینده پارلمان پاکستان با اشارہ به نشست سه جانبه روسای جمھوری ایران، پاکستان و افغانستان، خاطر نشان کرد: در نشست اسلام آباد، روسای جمھور سه کشور نسبت به موضوع افزایش ھمکاری ھای منطقه ای متعھد شدند.

نایب رییس پارلمان پاکستان تصریح کرد: ایران با اهداف صلح آمیز درحال توسعه برنامه ھای ھسته ای خود است ، بنابراین تحریم ھا در این زمینه ھیچ گونه مشروعیت قانونی ندارند.
فیصل کریم کندی در این مصاحبه ،با تمجید از مقاومت وایستادگی ملت ایران در برابر فشارھای غرب ،گفت : ایران با تحریم ھا متوقف نمی شود و اقدامات و تهدیدهای امریکا و غرب نمی تواند راه پیشرفت و توسعه این کشور بویژه در بخش فناوری های هسته ای را مسدود کند.

 

نظر شما :