ایران و سوریه محور مذاکرات دبیر شورای امنیت ملی روسیه در آمریکا

۱۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۸۹۹۵۳۱ سرخط اخبار
فارس: دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز دوشنبه به واشنگتن سفر می‌کند و در جریان مذاکرات خود با مقامات آمریکایی مسائل مهم امنیتی بین‌المللی، از جمله اوضاع پیرامون ایران و سوریه را مورد بررسی قرار خواهد دهد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "نیکولای پاتروشیف" دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز، دوشنبه برای یک دیدار کاری عازم واشنگتن می شود تا در آنجا با مقامات آمریکایی که پاسخ‌گوی مسائل امنیتی آمریکا هستند، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی روسیه، پاتروشیف در تاریخ دوم آوریل در راس یک هیئت بلندپایه به آمریکا سفر می‌کند که در جریان آن با "ژانت ناپولیتانو" وزیر امنیت داخلی این کشور و "توماس دونیلان" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل مربوط به امنیت ملی مذاکراتی را خواهد داشت.

لازم به یادآوری است که در میان سایر مسائل مورد علاقه دو کشور در زمینه مسائل امنیت بین المللی، رشد وخامت اوضاع پیرامون ایران و سوریه نیز از جمله مسائل مورد مذاکره طرفین خواهد بود.

تروریسم بین المللی، آخرین رویدادها در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین مشکلات حل نشده در زمینه طرح ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک اروپا که از دید مقامات روسی امنیت ملی این کشور را در معرض خطر قرار خواهد داد، از جمله دیگر مسائل مورد بررسی طرفین است.

نظر شما :