مشارکت چین در پروژه خط لوله ایران پیام مهمی برای آمریکا خواهد داشت

۱۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۸۹۹۵۲۹ سرخط اخبار
فارس:وزیر خارجه سابق پاکستان با اشاره به تمایل اسلام‌آباد برای جلب همکاری پکن در پروژه خط لوله گاز ایران، مشارکت چین در این پروژه را حامل پیام بسیار مهمی برای آمریکا دانست.

"تنویر احمد خان" وزیر امور خارجه سابق پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهور، با اشاره به دیدار نخست وزیر پاکستان با "محمد جواد محمدی‌زاده" در حاشیه "اجلاس بائو" چین تأکید کرد که رابطه ایران و پاکستان در مسیر صحیحی قرار دارد.
وی با مهم دانستن دیدار "یوسف رضا گیلانی" با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ایران در چین گفت: این دیدار می‌تواند باعث پیشرفت هر چه بیشتر روابط تجاری ایران و پاکستان و نیز پروژه بسیار مهم خط لوله گاز ایران شود.
احمد خان گفت: حمایت اسلام‌آباد از برنامه هسته‌ای ایران برای آمریکا دردناک است اما پاکستان باید به حمایت خود از ایران در قضیه هسته‌ای ادامه دهد.
به گفته وی، گیلانی در این دیدار از تمایل اسلام‌آباد برای جلب همکاری چین در پروژه خط لوله گاز ایران خبر داد.
وزیر امور خارجه سابق پاکستان با اشاره به اینکه چین نیز خواهان خرید گاز از ایران است افزود: اگر چین نیز در این پروژه مشارکت کند این اقدام پیام بسیار مهمی برای آمریکا خواهد داشت.

احمد خان گفت: پاکستان همچنین می‌تواند مبادرت به خرید گاز ارزان قیمت از ایران کند و در گذشته نیز این پیشنهاد از سوی ایران ارائه شده است.
وی تصریح کرد که پاکستان برای تأمین نیاز مبرم خود به انرژی باید به سمت خرید برق از ایران حرکت کند.
این تحلیلگر پاکستانی به اظهارات گیلانی درباره گروه تروریستی "جندالله" اشاره کرد و گفت: گیلانی در این دیدار جندالله را یک گروه تروریستی خواند که این اقدام می‌تواند باعث ایجاد اعتماد بین 2 کشور دوست و برادر شود.
وی افزود: فعالیت‌های این گروه همچنان یکی از نقاط اختلاف بین این 2 کشور است اما این اظهارات گیلانی می‌تواند به رفع بسیاری از ابهامات کمک کند.
 

نظر شما :