بازتاب دیدار اردوغان با رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های ترکیه

۱۳ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۱:۲۶ کد : ۱۸۹۹۵۰۱ سرخط اخبار

دیدار نخست وزیر ترکیه با رهبر معظم انقلاب در شهر مقدس مشهد و تاکید حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بر حمایت ایران از مسلمانان منطقه بازتاب گسترده ای در رسانه‌های ترکیه یافت.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، به دنبال دیدار رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در مشهد مقدس، رسانه های ترکیه به انتشار جزئیات این ملاقات مهم و تاریخی پرداختند.

خبرگزاری جهان ترکیه که جزئیات این ملاقات را به طور مفصل منعکس کرده بود نوشت اردوغان در چارچوب تماس های خود در ایران با حضرت آیت الله خامنه ای ملاقات و گفتگو کرد و در این دیدار مقام معظم رهبری با اشاره به تحولات جاری در خاورمیانه بر حمایت ایران از اسلام و مسلمانان منطقه تاکید کردند.

این خبرگزاری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری در رابطه با این دیدار تصریح کرد که رهبر انقلاب اسلامی ایران در ملاقات با اردوغان بر تعمیق روابط دو کشور تاکید خاطرنشان کرد که توسعه روابط دو کشور علاوه بر دو ملت به سود جهان اسلام است. این خبرگزاری با اشاره به تحقق این دیدار در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نوشت که رهبر معظم انقلاب با تاکید بر استعدادهای بالقوه فیمابین به همکاری در زمینه نفت و گاز اشاره کرد و در ادامه با اشاره به حساسیت ساختار منطقه خاورمیانه بر منتفع شدن اسلام و ملت های مسلمان منطقه از تحولات جاری تاکید کرد.

خبرگزاری جهان در ادامه این خبر تصریح کرد که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران با ذکر اینکه مهم ترین مسئله از منظر کشورهای مستقل اتخاذ تصمیمات صحیح است، در ادامه خاطرنشان کرد که آمریکا به عنوان قدرتی سلطه گر در منطقه، مخالف حضور کشورهای مستقل است، کما اینکه آمریکا با همه کشورها بدین گونه رفتار می کند و به همین دلیل وقتی کشورهای اسلامی تصمیمی اتخاذ می کنند، باید دقت زیادی بخرج دهند.

این خبرگزاری افزود رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به تحولات سوریه و طرح های آمریکا برای دخالت در امور داخلی این کشور تاکید کرد که ایران مخالف هرگونه مداخله در کشور سوریه بوده، کما اینکه سوریه در محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفته و ایران از اصلاحات جاری در سوریه حمایت کرده و خواهان استمرار این اصلاحات است.

در گزارش خبرگزاری جهان آمده است که اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه و به خصوص در عرصه انرژی تاکید کرده و در ادامه با اشاره به اینکه منطقه روزهای سختی را پشت سر می گذارد ابراز امیدواری کرده که این روزهای سخت نیز سپری شود.



( ۳ )

نظر شما :