عنان خواستار برای برقراری آتش‌بس فوری در سوریه شد

۱۲ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۸۹۹۴۹۲ سرخط اخبار



فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه از رئیس‌جمهوری این کشور خواست توقف فوری خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در این کشور شد.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "احمد فوزی"، سخنگوی "کوفی عنان"، فرستاده ویژه سازمان ملل متخد و اتحادیه عرب به سوریه گفت که از "بشار اسد"، رئیس جمهوری سوریه انتظار داریم که طرح عنان را فوری به اجرا بگذارد، چراکه تاکنون خشونت‌ها در سوریه همچنان ادامه داشته و متوقف نشده است.

احمد فوزی با اشاره به اینکه این مسئله موجبات نگرانی شدید ما را فراهم آورده، گفت: بشار اسد سه روز پیش با طرح کوفی عنان برای متوقف ساختن خشونت‌ها در سوریه زیر نظر ناظران بین‌المللی و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به این کشور و همچنین اجرای گفتگو میان دولت و مخالفان موافقت کرده بود.

وی در این‌باره تاکید کرد که رئیس‌جمهوری سوریه باید حسن نیت خود را ثابت کرده و تانک‌ها، سلاح‌های سنگین و نیروهای مسلح را از شهرهای این کشور خارج کند.

از سوی دیگر دیپلمات‌های غربی در سازمان ملل اعلام کردند که اداره حفظ صلح این سازمان به زودی هیئتی به دمشق اعزام خواهد کرد تا مقدمات اعزام هیئت ناظران بین‌المللی به سوریه را فراهم کند.

دیپلمات‌های غربی هم‌چنین اعلام کردند که طرح کوفی عنان برای حل بحران سوریه استقرار هیئتی بین‌المللی متشکل از 200 تا 250 ناظر بین المللی را در برمی‌گیرد و این ناظران از هیئت‌های فعال سازمان ملل در منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا خواهند بود.



نظر شما :