هشدار استرالیا به اسرائیل درباره حمله به ایران

۱۲ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۸۹۹۴۹۰ سرخط اخبار



وزیر امور خارجه استرالیا در دیدار با همتای صهیونیست خود گفت: به اسرائیل درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران توصیه هایی ارائه کردیم. اکنون بهتر است راهکارهای دیگری برای مسئله هسته ای ایران اتخاذ شود.

هاآرتص 12/1/91 نوشت استرالیا به جمع کشورهای غربی مخالف حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات اتمی تهران پیوست. این روزنامه در شماره امروز خود به قلم باراک راوید در اینترنت نوشت: هر روز بر تعداد کشورهای غربی که در حال پیوستن به فهرست رو به رشد کشورهایی که از فشارهای بین المللی بر اسرائیل برای جلوگیری از حمله به تاسیسات اتمی ایران استفاده می کند، افزوده می شود.

استرالیا اخیرا به جمع این کشورها پیوسته است. هفته گذشته باب کار وزیر امور خارجه استرالیا با همتای اسرائیلی خود اویگدور لیبرمن تلفنی مذاکره کرد. این نخستنین گفتگوی تلفنی میان این دو وزیر امور خارجه محسوب می شود. در این گفتگوی تلفنی کار به لیبرمن درباره عواقب جدی حمله اسرائیل به تهران هشدار داد. کار در مصاحبه ای با یک شبکه استرالیایی به موضوعات مورد گفتگو در این تماس تلفنی اشاره کرد. وی گفت« موضع استرالیا کاملا روشن است. به اسرائیل درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران توصیه هایی ارائه کردیم. اکنون بهتر است راهکارهای دیگری برای مسئله هسته ای ایران اتخاذ شود. در گفتگو با وزیر امور خارجه اسرائیل هشدار دادم حمله به جمهوری اسلامی به نفع تل آویو نیست.» به رغم ابراز نگرانی درباره احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی تهران، کار گفت« مسئله حمله اسرائیل به ایران هنوز در حد فرضیه است.»

چند روز گذشته توماس دیمایزیر وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با یکی از نشریات این کشور گفت در دیدار خود با ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل در برلین به وی درباره حمله به تهران هشدار داده است. دیمایزیر گفت« برخی از اعضای کابینه اسرائیل برآوردهای درستی از عواقب و هزینه های حمله به ایران انجام نداده اند.» وی افزود« به ایهود باراک گفتم برآورد هزینه های این جنگ بسیار دشوار است و اسرائیل نباید نسنجیده چنین ریسکی بکند.» باراک که چند هفته گذشته به توکیو سفر کرده بود اظهارات مشابهی را نیز از مقامات ژاپن شنیده بود. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز به اسرائیل درباره حمله به ایران نیز هشدار داده است. وی خطاب به مقامات اسرائیل گفت« فکر نمی کنم اسرائیل در شرایط کنونی به چنین اقدامی دست بزند. به تل آویو گفته ایم اگر یک جانبه به ایران حمله کند از آنها حمایت نخواهیم کرد. ما موضع خود را در این مسئله کاملا روشن به اسرائیل اعلام کرده ایم.»



نظر شما :