راهکار نصرالله برای رفع مشکل سوریه

۱۲ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۴ کد : ۱۸۹۹۴۸۸ سرخط اخبار


دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه راه حل نظامی در سوریه با موفقیت همراه نخواهد بود، خواستار در پیش گرفتن راه حل سیاسی و گفت‌وگو میان نظام حاکم سوریه و مخالفان این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم افتتاح سالنی در یکی از مساجد ضاحیه جنوبی بیروت اظهار کرد: با توجه به وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی، سرنگونی نظام حاکم در سوریه با راه حل نظامی به پایان رسیده است. وضعیت میدانی نیز نشان می‌دهد که مخالفان مسلح سوریه نمی‌توانند نظام حاکم را سرنگون کنند.

سید حسن نصرالله افزود: امید بستن به راه حل نظامی برای سرنگونی نظام حاکم در سوریه بی‌فایده است، پیامدهای سنگینی خواهد داشت و باعث افزایش تعداد قربانیان و زیان‌های جانی و مالی از دو طرف خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: بحث فرستادن نیروهای عربی به سوریه نیز به پایان رسیده است.

وی با اشاره به موضوع اعطای تسلیحات نظامی به مخالفان سوریه اظهار کرد: این مساله خطری علیه کل سوریه خواهد بود. روشن است که این مساله در سطح بین‌المللی به پایان رسیده همچنین در سطح عربی نیز در حال پایان یافتن است. در نشست سران کشورهای عربی نیز روشن بود که نمی‌خواهند گزینه مسلح کردن مخالفان را در پیش بگیرند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: باید راه حل سیاسی مبتنی بر گفت‌وگو میان نظام حاکم سوریه و مخالفان و همچنین توافق بر سر اصلاحات جدی و واقعی و اجرای این اصلاحات در پیش گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه راه حل سیاسی از طریق گفت‌وگو و اصلاحات تنها راه حلی است که امنیت و ثبات منطقه را حفظ خواهد کرد، افزود: راه حل‌های غیر از راه حل سیاسی به نفع سوریه و منطقه نخواهد بود بلکه به نفع اسرائیل و همه آن‌هایی که می‌خواهند منطقه را از هم بپاشند، است.

نظر شما :