پیام مدودوف برای سران اتحادیه عرب

۱۱ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۸۹۹۴۵۷ سرخط اخبار

رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی برای رهبران کشورهای عضو اتحادیه عرب از آنها خواست تا تلاش‌های خود را برای توقف سریع خشونت‌ها در سوریه و آغاز گفت‌وگوهای ملی بدون پیش شرط و بدون دخالت از خارج متحد کنند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی از همه شرکت کنندگان در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در بغداد (پایتخت عراق) خواست تا تلاش‌های خود را برای توقف سریع خشونت و خونریزی‌ها در سوریه متحد کنند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، در این پیام آمده است: ما طرفدار برخورد جمعی هستیم که به عادی سازی و توقف خشونت‌ها در سوریه کمک کند. ما از همه طرف‌های شرکت کننده در نشست سران بغداد می‌خواهیم تا تلاش‌های خود را برای توقف سریع خشونت و خونریزی‌ها در سوریه متحد کنند و در این راستا مهمترین مسئله یافتن راه حلی قابل قبول برای همه طرفین مناقشه داخلی در سوریه است که به آغاز گفت‌وگوها بین دولت و مخالفان در این کشور بدون هیچ پیش شرطی، بر اساس حقوق بین المللی و بدون دخالت از خارج کمک کند.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: ما معتقدیم که وظیفه کنونی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می تواند و باید در عرصه قانونی و از طریق مذاکرات ملی به حل بحران در سوریه کمک کند، بویژه بسیار مهم است که این تلاش‌ها بر اساس اصل احترام به تمامیت ارضی کشورها بوده و در عین حال مانع از ادامه خشونت‌ها در منطقه باشد.

میدویدیف در این پیام یادآور شده است: فعالیت اتحادیه کشورهای عربی در جهت تقویت همکاری‌های جمعی در عرصه سیاست جهانی و شکل گیری نظم جهانی بر اساس عدالت است. در حال حاضر وضعیت بسیار خاصی بوجود آمده است و نشست کنونی سران عرب هم در حالی برگزار می‌شود که منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در حال سپری کردن شرایط بسیار دشواری است و توقف حوادث تاسف بار در برخی کشورهای منطقه، بخصوص سوریه، نیازمند اراده سیاسی لازم برای یافتن راه سیاسی-دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کنونی است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین بر ضرورت اهتمام به حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین هم تاکید کرده و یادآور شد که روسیه خواستار آغاز مذاکرات صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، بر اساس اصول حقوقی و بین المللی و توافقات مورد توافق قبلی طرفین است.

لازم به ذکر است که دور دیگری از نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب  روز پنج شنبه در بغداد با شرکت ده‌ها تن از رهبران کشورهای این منطقه آغاز به کار کرد که در جریان آن مسائل مربوط به بحران سوریه، سودان و فلسطین در مرکز توجه مذاکرات قرار دارد.


نظر شما :