جسد صدام را نمی خواهیم

۱۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۸۹۹۴۰۲ سرخط اخبار
دولت عراق اعلام کرد که محل دفن صدام بسته می‌شود و بقایای جسد وی به مکان دیگری انتقال می‌یابد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، حسن الندا، شیخ عشیره‌ای که صدام دیکتاتور پیشین عراق از این عشیره محسوب می‌شد اعلام کرد که دولت عراق به این عشیره اعلام کرده که باید محل دفن صدام بسته شود و بقایای جسد وی به مکان دیگری انتقال یابد.
وی ادامه داد که پلیس استان صلاح‌الدین که جسد صدام در این استان مدفون شده است به رهبران این عشیره طی پیامی مکتوب که عدنان الاسدی سرپرست وزارت کشور عراق آن را امضا کرده از این عشیره خواسته تا محل دفن صدام بسته شود و بقایای جسد وی هرچه زودتر به مکانی دیگر منتقل شود.
حسن الندا ادامه داد که این مساله مدتی است که مطرح شده اما مقامات استان صلاح‌الدین تلاش داشتند که آن را با دولت مرکزی عراق با مذاکره حل و فصل کنند تا از ایجاد ناآرامی در این استان بین هواداران دیکتاتور پیشین عراق و نیروهای امنیتی استان خودداری شود.
صدام به همراه دو پسرش عدی و قصی و چندتن از افراد خانواده و معاونانش در مکانی در شهر تکریک، زادگاهش در استان صلاح‌الدین مدفون شده و دولت عراق در بیست و دوم ژانویه اعلام کرده بود که هیچ کس حق رفتن به محل دفن صدام و خانواده‌اش را ندارد.
صدام سی‌ام دسامبر 2006 به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاهی در عراق محاکمه و به اعدام محکوم شد و پس از اعدام به شهر تکریک منتقل شد و توسط قبیله عشیره خود در این شهر به خاک سپرده شد.

( ۱ )

نظر شما :