الجزیره فیلم حادثه تولوز را پخش نمی‌کند

۱۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۲:۰۵ کد : ۱۸۹۹۳۸۰ سرخط اخبار



پس از درخواست سارکوزی، شبکه قطری «الجزیره» تصمیم گرفت نوار ویدئویی حوادث تولوز که به دفترش در پاریس ارسال شده بود را پخش نکند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، پس از انتشار خبر ارسال فیلم حادثه تولوز فرانسه که در آن سه نظامی، سه کودک و یک معلم کشته­شدند به دفتر این شبکه در پاریس، سارکوزی از مسوولان الجزیره خواست فیلم حادثه تولوز را پخش نکند.

 

در پی درخواست سارکوزی، این شبکه اعلام کرد به سبب خشونت موجود در تصاویر و به دلیل تضاد انتشار آنها با منشور اخلاقی حرفه­ای از پخش آنها خودداری می‌کند.

دراین نوار عامل حوادث قتل –که مسئولیت آنها را جوانی فرانسوی به نام «محمد المراح» بر عهده گرفته بود و پنج­شنبه گذشته در یک عملیات امنیتی در «تولوز» واقع در جنوب غربی فرانسه کشته شد– ظاهر نمی­شود و آن­طور که از تصاویر برداشت می­شود، وی خود از حادثه تیراندازی تصویر­برداری کرده است.

 

*تقدیر سارکوزی از تصمیم مسوولان شبکه الجزیره

احتمالا ارسال این تصاویر به دفتر الجزیره در پاریس، در تاریخ 21 مارس جاری صورت­ گرفته ­است. یعنی فقط یک روز قبل از آغاز عملیات امنیتی که در آن عامل حملات کشته شد.

ازسوی دیگر، سارکوزی رئیس جمهور فرانسه نیز تصمیم شبکه خبری الجزیره مبنی بر عدم پخش تصاویر حادثه تولوز و مونتابان را ستود.

وی دیروزسه­شنبه از مسئولان تمامی شبکه­های تلویزیونی خواسته بود تصاویری که مراح آن را گرفته و الجزیره به نسخه­ای از آنها دست پیدا کرده است را منتشر نکنند.

 

*تهدید سارکوزی به ارسال پارازیت بر روی شبکه‌هایی که فیلم تولوز را پخش کنند

سارکوزی که به غرب فرانسه سفر کرده است در سخنانی گفت خوشحال است که رسانه­های جهانی و فرانسوی پخش این ویدئو را اهانت به کودکان (که رو­به­روی مدرسه­ای یهودی در تولوز کشته شدند)، قربانیان و نزدیکان آنها می­دانند.

وی تهدید کرد که کشورش هر شبکه تلویزیونی که بخواهد این تصاویر را پخش کند را در معرض پارازیت­های الکترونیکی قرار خواهد داد.

پلیس فرانسه نیز اعلام کرد که ظاهرا کسی که این تصاویر را –در حافظه­ای کامپیوتری (فلش)– به دفتر الجزیره در پاریس ارسال کرده­است، محمد مراح نیست.

پلیس در ادامه تاکید کرد که به نسخه­ای از این تصاویر دست پیدا کرده است. به گفته پلیس، محمد المراح این تصاویر را در حین انجام عملیات قتل با دوربینی که بر سینه خود نصب کرده بود، گرفته است.



نظر شما :