العربیه ادعا کرد:

تیراندازی به سوی بشار اسد در حمص

۰۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۱:۳۷ کد : ۱۸۹۹۳۵۲ سرخط اخبار
 آخرین خبرهای رسیده از سوریه حاکی است که بشار اسد رییس جمهوری سوریه هنگام بازدید از منطقه ی باباعمر در شهر حمص، با رگباری از آتش مواجه شد. 
 
تلویزیون العربیه ضمن اعلام این خبر به نقل از شورای هماهنگی انقلاب سوریه اطلاع داد که هنوز خبر دقیقی از تلفات و نتایج پیش آمده از این تیراندازی به بیرون درز نکرده است. 
 
پیش از ورود بشار اسد منطقه به شدت تحت کنترل نیروهای دولتی هوادار وی قرارگرفته بود و این نیروها انتظار نداشتند که با چنین تیراندازیهایی مواجه شوند.
 
تلویزیون رسمی دولت سوریه بدون آنکه اشاره ای به این حمله کند می گوید که در پی حوادث خونین روی داده در شهر حمص و بویژه منطقه ی باباعمر، رییس جمهوری خواسته است که این منطقه را مورد تفقد قراردهد.
 
این تلویزیون منشأ خونریزیها را اعمال گروههای مسلح مخالف قانون می داند، در حالی که مخالفان اسد حملات نیروهای دولتی با توپ و تانک را مسبب کشتار صدها نفر و ویرانی و خونریزی دانسته اند.
 
تلویزیون سوریه به بینندگان خود وعده داده است که به محض رسیدن تصاویر دیدار بشار اسد از باباعمر ، این تصاویر را به سمع و نظر بینندگان خواهد رساند. این تلویزیون می گوید: این دیدار در واقع بازدید از "حامیان مرز و بوم" است. 
 
مسئولان دولتی سوریه، ارتشیان وفادار به اسد و نیروهای دولتی را "حامیان مرز و بوم" می خوانند و بر حملات آنها بر شهرها و روستاها صحه می گذارند.
 
گفتنی است ارتش دولتی سوریه پس از چند هفته درگیری با ارتش آزاد این کشور یعنی جداشدگان از ارتش اسد، توانستند بر شهر حمص چیره شوند. هنگام درگیری، اغلب ساکنان شهر خانه و کاشانه ی خود را رها کرده و راهی اردوگاهها و دشت و دره ها شدند.
 
مدتها مذاکره صلیب سرخ جهانی با مقامات دولتی طول کشید تا توانستند اندک کمکهایی به اهالی شهر که به تدریج بعضی از آنها برگشته اند، برسانند.
 
از سوی دیگر از شمال لبنان خبر می رسد که امروز سه شنبه تعدادی از نظامیان دولتی سوریه برای درگیرشدن با مخالفان اسد وارد خاک لبنان شده اند. 
 
نیروهای ارتش آزاد سوریه با این عناصر درگیر شده اند. تعدادی از گلوله های توپ ارتش سوریه نیز به درون خاک لبنان شلیک شده است.
 
یادآور می شود خط مرزی شمال لبنان با سوریه به وضوح ترسیم نشده است و هنوز بحث بر سر آن ادامه دارد. 

( ۱ )

نظر شما :