واکنش رژیم اسرائیل به مذاکره ایران و 1+5

۰۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۱:۲۶ کد : ۱۸۹۹۳۵۰ سرخط اخبار
 رژیم صهیونیستی روز سه شنبه بدنبال انتشار خبر مذاکره ایران و گروه 1+5 در ماه آوریل(25 فروردین)، احتمال حمله قریب الوقوع به ایران را مردود دانست و ادعا کرد هنوز هم می توان جلوی برنامه هسته‌ای ایران را با تحریم ها و خرابکاری گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "موشه یالون" از معاونان ارشد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: گفتگوهای اواسط آوریل ایران با 1+5 نشان خواهد داد که آیا تحریم ها علیه ایران موثر بوده اند یا خیر.

یالون که با رادیو ارتش اسرائیل مصاحبه می کرد به این سوال که آیا این مطالب بدان معناست که دولت نتانیاهو ممکن است تا چند هفته دیگر علیه ایران وارد جنگ شود؟، پاسخ منفی داد و گفت: باید ببنیم چه می شود.

نتانیاهو چندی پیش در دیداری از واشنگتن تقاضا کرد هر قرارداد دیپلماتیک با ایران باید با هدف توقف غنی سازی اورانیوم منعقد شود.

برخی کارشناسان مستقل و نیز ژنرال مارتین دمپسی از افسران نظامی بلندپایه ارتش آمریکا درباره توانمندی اسرائیل برای وارد کردن خسارت شدید به تاسیسات هسته ای ایران ابراز تردید کرده اند.

به نظر می رسد که رجز خوانی برخی از اسرائیلی ها با موضوع "رازداری و سری بودن"، تناقض دارد.

"دان مریدور" یکی دیگر از معاونان نتانیاهو گفت: وی با صحبت کردن علنی درباره گزینه نظامی مخالف است زیرا این کار ناخواسته باعث خواهد شد ایران در برابر تحریم ها تقویت شود. چرا که بااین کار، بهای نفت افزایش خواهد یافت و این به نفع ایران است.

نظر شما :