مجازات کشتی یونانی به دلیل حمل نفت ایران به هند

۰۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۳ کد : ۱۸۹۹۳۴۹ سرخط اخبار
 یک بانک در اسکاتلند بریتانیا جلوی پرداخت پول به صاحب یک کشتی یونانی را به دلیل اقدام آن در حمل نفت ایران به هند گرفت .

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز ، بانک "رویال اسکاتلند " اعلام کرد در چارچوب تحریم های مالی غرب علیه برنامه هسته ای ایران جلوی انتقال پول به صاحب این کشتی یونانی را گرفته است .
 
 این بانک اسکاتلندی جلوی نقل و انتقال پول شرکت هندی " گریت ایسترین " به شرکت یونانی "یورو تانکرز " را به دلیل اقدام یکی از کشتی های این شرکت در حمل نفت ایران به هند  گرفته است .

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است  بانک رویال اسکاتلند تحریم های ایران را دلیل این اقدام خود دانسته است .   
 
بنا به گزارش رویترز شرکت حمل و نقل دریایی " گریت ایسترن " هند 3 ماه پیش با یک کشتی یونانی به نام " رمی " قرار دادی بست تا 93 هزار تن نفت خام ایران را به پالایشگاه مانگالور هند منتقل کند .

بنابر این گزارش این کشتی یونانی 6 هفته پیش این میزان نفت خام ایران را به پالایشگاه مزبور هند تحویل داده است .
 
با وجودی که شرکت یونانی یوروتانکرز گزارش رویترز درباره اقدام بانک اسکاتلندی در توقیف انتقال پول به خود را تایید کرده اما شرکت هندی گریت ایسترن هیچ پاسخی به گزارش رویترز در این باره نداشته است .
 
 هند به طور میانگین ماهانه رقمی نزدیک به 1 میلیارد دلار نفت خام از ایران وارد می کند . این رقم 12 درصد از واردات نفت هند محسوب می شود . دولت دهلی نو تا کنون در برابر فشارهای آمریکا و اروپا برای قطع واردات نفت از ایران مقاومت کرده است.

 رویترز می افزاید با وجود مشکلاتی در معاملات نفتی ایران و هند دولت دهلی همچنان یکی از عمده ترین خریداران نفت ایران محسوب می شود.
 

نظر شما :