رامنی: روسیه دشمن شماره یک آمریکاست

۰۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۷ کد : ۱۸۹۹۳۴۰ سرخط اخبار
نامزد پیشتاز جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با انتقاد از سخنان اخیر باراک اوباما، روسیه را دشمن شماره یک ایالات متحده توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، "میت رامنی" که امروز سه شنبه با شبکه خبری سی.ان.ان و در واکنش به گاف "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در دیدار با "دیمیتری مدودف" رئیس جمهور روسیه سخن می گفت، اظهار داشت : ایران و یا کره شمالی دشمن شماره یک آمریکا نیستند، بلکه این روسیه است که دشمن شماره یک ژئوپلتیک ایالات متحده به شمار می رود.

وی در ادامه با انتقاد از سخنان دیروز اوباما گفت : من به شدت نگران اظهارات رئیس جمهور هستم، زیرا این سخنان خطاب به رئیس جمهور روسیه ایراد شده است.

رامنی اظهار داشت : روسیه شخصیت دوستانه ای در عرصه جهانی ندارد و برای این رئیس جمهور (اوباما) سخن گفتن از رسیدن به آرامش بیشتر برای پاسخ دادن به مردم آمریکا درباره روابطش با روسیه بسیار بسیار آزاردهنده و هشدار دهنده است. من در این باره بسیار نگرانم.

این نامزد جمهوریخواه در ادامه گفت : بدون تردید می توان گفت که دشمن شماره یک ژئوپلتیک آمریکا، روسیه است. روسها به هر دلیلی برای بدترین بازیگران جهانی تلاش می کنند. این ایده که ما از لحاظ فکری آرامش بیشتری داشته باشیم تا با روسیه برخورد کنیم بسیار آزار دهنده است.

رامنی در پاسخ به مجری برنامه که پرسید : "چرا فکر می کنید روسیه در مقایسه با ایران و چین دشمن شماره یک آمریکا محسوب می شود؟" مدعی شد : من از یک رقیب ژئوپلتیک سخن می گویم . کشوری که با بدترین بازیگران جهان همراه شده و مطمئنا بزرگترین تهدیدی که جهان با آن روبرو است یک ایران هسته ای است و کره شمالی هسته ای هم اکنون به اندازه کافی مشکل ساز هست، اما زمانیکه این بازیگران وحشتناک به اقدامات خود ادامه می دهند و ما به شورای امنیت می رویم تا با آنها برخورد کنیم مشاهده می کنیم که روسیه مخالف شدت عمل علیه این کشورها است و در مورد سوریه می توان این موضع روسیه را به راحتی مشاهده کرد. 

رامنی در پایان تاکید کرد : روسیه در کنار چین به عنوان کشوری که در شورای امنیت حضور دارد و وزن قابل توجهی از آن را تشکیل می دهد و در حقیقت با آن ضریب امنیتی بالای خود یک دشمن ژئوپلتیک محسوب می شود و اینکه رئیس جمهور ما قصد دارد درباره موضوعی با آنها به مذاکره بنشیند که تا قبل از انتخابات نکته ای درباره آن به مردم آمریکا نخواهد گفت، واقعا آزار دهنده است.  

اوباما دیروز دوشنبه و در حاشیه کنفرانس امنیت هسته ای سئول با "دیمیتری مدودف" دیدار کرده و بار دیگر تبدیل به تیتر یک رسانه های جهان شد.

اوباما در این دیدار از ضبط و پخش مکالمات خود توسط میکروفون غافل بود از همین رو از مدودف خواهش کرد تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مسکو درباره سپر موشکی اروپا فشاری به واشنگتن نیاورد.






نظر شما :