قطع همکاری رژیم اسراییل با شورای حقوق بشر

۰۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۸۹۹۳۳۹ سرخط اخبار
 رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل در زمینه رسیدگی به سیاست‌های شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن همکاری خود را با این شورا قطع کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه از تصمیم دولت این رژیم مبنی بر قطع رابطه با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خبر داد. اکنون باید خبر قطع همکاری با این نهاد حقوق بشری به طور رسمی به اطلاع مسئولان شورای حقوق بشر سازمان ملل برسد.

تصمیم قطع رابطه و همکاری با این نهاد حقوق بشری در واکنش به تصمیم این نهاد درباره مامور کردن گروهی مستقل برای تحقیق بر سر سیاست‌های شهرک‌ سازی اسرائیل گرفته شده است. هفته گذشته اکثریت اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به درخواست فلسطینیان در این زمینه رای مثبت داده بودند. 36 عضو از 47 عضو این نهاد بین‌المللی از درخواست فلسطینی‌ها در مورد تحقیق درباره سیاست شهرک‌سازی اسرائیل در مناطق اشغالی حمایت کرده بودند. ایالات متحده آمریکا تنها کشوری بود که با این درخواست مخالفت کرد. 10 عضو دیگر شورای حقوق بشر سازمان ملل به خواست فلسطینی‌ها رای ممتنع داده بودند.

به گزارش دویچه وله، تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل با واکنش شدید اشغالگران قدس روبه‌رو شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسما اعضای این نهاد حقوق بشری را سرزنش کرد و آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه نیز تصمیم این نهاد را نادرست و جانبدارانه خواند. ایگال پالمور، سخنگوی وزارت امور خارجه این رژیم روز دوشنبه رسما اعلام کرد که به اعضای گروه تحقیق اجازه ورود به سرزمین‌های اشغالی داده نخواهد شد و تصریح کرد که اسرائیل همکاری خود را با این نهاد قطع خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیست، ولی با این نهاد همکاری داشت.

نظر شما :