پکن: پیونگ یانگ پرتاب موشک را متوقف کند

۰۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۸۹۹۳۲۷ سرخط اخبار
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد هو جین تائو نخست وزیر چین روز دوشنبه در دیدار با همتای کره ای خود گفت چین « بارها » از کره شمالی خواسته است از پرتاب موشک ماهواره ای خود خودداری کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر یک مقام بلند پایه دولتی کره جنوبی اعلام کرد هو که در حاشیه اجلاس امنیت هسته ای در سئول با لی میونگ باک دیدار کرده بود همچنین درباره این اقدام کره شمالی ابراز « نگرانی عمیق » کرد. پیونگ یانگ اعلام کرد موشک ماهواره ای خود را در روزهای دوازدهم و یا شانزدهم آوریل به فضا پرتاب خواهد کرد. منتقدان می گویند این اقدام کره شمالی پوششی برای آزمایش موشک دوربرد محسوب می شود.

به گفته کیم تائه هیو مشاور ارشد لی میونگ باک، هو در دیدار با لی گفت:«مقامات چین از کره شمالی خواسته اند از پرتاب این موشک خودداری و بر ارتقاء سطح زندگی مردم عادی در کره شمالی تمرکز کند.»

خبرگزاری شین هوا نیز به نقل از نخست وزیر چین اعلام کرد:«در حال حاضر اوضاع در شبه جزیره کره بسیار پیچیده و حساس است. ما امیدی به کاهش تنش ها در این شبه جزیره نداریم. »

دولت چین تاکنون و به صورت آشکار درباره پرتاب این موشک ابراز نگرانی نکرده بود.

پیونگ یانگ می گوید این یک ماهواره نظارتی است.

به گزارش خبرگزاری کیودو از سئول و به گفته مقامات کره جنوبی ، لی از هو خواست کره شمالی را توقف پرتاب این ماهواره ترغیب کند و سران هر دو کشور اعلام کردند این اقدام پیونگ یانگ سبب تشدید تنش ها در شبه جزیره کره می شود.

نظر شما :