مذاکره با ایران،تنها خواست چینی ها است

۰۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۸۹۹۳۲۲ سرخط اخبار
رئیس جمهور چین در گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش تاکید کرد گفت‌وگو و مذاکره تنها راه حل موضوع هسته‌یی ایران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ما ژائوشو، معاون وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که هو جین تائو، رئیس جمهور چین و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بعدازظهر روز دوشنبه در سئول با یکدیگر دیدار کردند و گفت‌وگوی جامعی درباره روابط چین و آمریکا و دیگر مسائل مربوطه داشتند و به توافق‌هایی دست یافتند.

به گزارش روزنامه چاینادیلی، رئیس جمهور چین درباره موضوع هسته‌یی ایران به این نکته اشاره کرد که پکن از تولید تسلیحات هسته‌ای توسط هیچ کشور دیگری در خاورمیانه از جمله ایران حمایت نمی‌کند و چین معتقد است که گفت‌وگو و مذاکره تنها راه حل درست برای حل این موضوع است.
هو گفت که اخیرا تلاش‌های مثبتی در زمینه گفت‌وگو و همکاری در زمینه برنامه هسته‌یی ایران مشاهده شده است و اکنون فرصت مهمی برای از سرگیری گفت‌وگوها بین گروه 1+5 و ایران است.
رئیس جمهور چین تاکید کرد که پکن و واشنگتن باید همچنان تهران را تشویق کنند که در گفت‌وگوی عملی و جدی با کشورهای عضو گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متشکل از آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به علاوه آلمان) تعامل داشته باشد و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تقویت کند.
هو ابراز امیدواری کرد که آمریکا همچنان به سیاست تعامل با ایران پایبند باشد.
 

نظر شما :