انتشار طرح حمله به مراکز هسته‌ای ایران

۰۶ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۴ کد : ۱۸۹۹۲۷۵ سرخط اخبار
 نشریه روسی "کراسنایا زفیزدا" با ذکر لیستی از مراکز اتمی ایران که مدعی شده رژیم صهیونیستی قصد داشت آنها را بمباران کند، نوشت: این طرح از حمایت پشت پرده واشنگتن برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از "العربیه"، نشریه روسی "کراسنایا زفیزدا"در شماره روز گذشته خود با ذکر لیستی از مراکز اتمی ایران که رژیم صهیونیستی قصد داشت آنها را بمباران کند، نوشت: طرح حمله اسرائیل از حمایت پشت پرده واشنگتن برخوردار است.

این نشریه نوشت: آمریکا سعی می‌کند خود را از چنین اقدامی دور و بی اطلاع نشان دهد، اما تل آویو در طرح حمله خود از کمک‌های تکنیکی و اطلاعاتی لازم از سوی واشنگتن برخوردار می‌باشد.

به نوشته کراسنایا زفیزدا که ارگان وزارت دفاع روسیه به شمار می‌آید، اسرائیل اطلاعاتی مبنی بر سطح پیشرفت برنامه اتمی ایران و نقاط ضعف و قوت آن در اختیار دارد و بر همین اساس طرح حمله خود را تنظیم کرده است.

در این طرح رژیم صهیونیستی قصد داشت چهار مرکز اتمی زیرزمینی و دو راکتور اتمی روی زمین را که با سیستم دفاعی موشک‌های بازدارنده اس 200 ساخت روسیه حفاظت می‌شود، مورد حمله قراردهد.

علاوه بر اینها، 2 نقطه دیگر که کارشان تهیه یا ارتقای موشک‌های بالستیک است نیز مورد هدف بوده‌اند.

این نشریه روسی ادعا کرده که جنگنده‌های اسرائیلی قادرند فضای اردن و عراق را رد کرده به آسمان ایران برسند و پس از انجام عملیات از فراز خاک سعودی به پایگاه‌های خود بازگردند.

طبق گزارش خبری کراسنایا زفیزدا، ضربه زدن به ایران به گفته کارشناسان 100 بمب افکن از نوع اف 15 آی و اف 16 آی و نیز تعدادی هواپیمای سوخت رسان نیاز دارد که اسرائیل 7 فروند از این نوع هواپیما دارد.

علاوه بر اینها در چنین حمله‌ای نیاز به هواپیماهای شناسایی و نبرد الکترونیک است که اسرائیل 4 فروند از این نوع را در اختیار دارد.

نظر شما :