مخالفان جنگ با ایران به خیابان آمدند

۰۶ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۸۹۹۲۶۰ سرخط اخبار
 فارس: فعالان ضد جنگ انگلیس ضمن توصیف لفاظی های جنگ طلبانه غرب و اسرائیل علیه تهران به عنوان "جنون ضد ایرانی" و ناکام خواندن جنگ های عراق و افغانستان، در اعتراض به اقدام نظامی علیه ایران تظاهرات می کنند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "راشاتودی"، فعالان ضد جنگ انگلیسی و اعضای ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" در نظر دارند در اعتراض به لفاظی های جنگ طلبانه علیه ایران در سراسر کشور و 15 شهر مهم انگلیس از جمله "بث"، "بیرمنگهام"، "بریستول"، "لندن"، "لیورپول"،‌ "منچستر" و "نیوکاسل" تظاهرات همگانی برگزار کنند.

شعبه "ناتینگهام" ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" در وب سایت خود نوشته است که آمریکا همواره در راستای استفاده از قدرت نظامی چشمگیر خود برای تلاش جهت جبران نسبی رکود اقتصادی خود که در پی وقوع بحران (اقتصادی) اخیر تشدید شده، تشویق شده است.

شبکه تلویزیونی راشاتودی در ادامه خبر خود با استناد به بیانیه منتشر شده در وب سایت ائتلاف "جنگ را متوقف کنید"، نوشت: معترضان ضد جنگی انگلیس آنچه را که "جنون اخیر ضد ایرانی" نامیده اند را با بحث های سال 2002 میلادی و حمله نظامی به عراق مقایسه کرده اند؛ در آن زمان معترضان ضد جنگ نگران پیشنهاد مرگبار جنگ با عراق بودند و تظاهرات گسترده ای را نیز در اعتراض به آن برگزار کردند.

راشاتودی در ادامه آورده است که (در حال حاضر نیز) درست مانند قبل از آغاز جنگ عراق، بسیاری از کارشناسان درباره اقدام نظامی علیه ایران هشدار می دهند و این اقدام را همراه با خطرات بسیار زیادی برای آمریکا و اسرائیل توصیف می کنند؛ اما فعالان ضد جنگ معتقدند که ناظران نمی توانند وقوع چنین جنگی را متوقف کنند.

راشاتودی به نقل از معترضان ضد جنگ نوشته است: ما این اظهارات را در سال 2002 میلادی شنیده ایم؛ به ما گفته می شد که اقدام نظامی به عراق پیامدهای نامعلومی در سراسر منطقه خواهد داشت و بنابراین خطر وقوع چنین جنگی وجود ندارد؛ درست یا غلط این همان چیزی است که ما در حال حاضر از آن آگاهی داریم.

معترضان ضد جنگ ضمن ابراز تاسف درباره اینکه نتوانستند مانع وقوع آنچه "جنگ های شکست خورده" در عراق و افغانستان تلقی می کنند،‌ شوند اما تصریح کرده اند که افکار عمومی برای آن دسته از افرادی که برای آغاز جنگی دیگر در خاورمیانه تاکید و پافشاری دارند (جنگ با ایران)، یک تهدید عمده محسوب می شود؛ این معترضان ضد جنگ در حال حاضر از همه می خواهند تا به خیابان ها بیایند و در اعتراض به تهدید فزاینده جنگ ( در خاورمیانه) تظاهرات کنند.

این معترضان ضد جنگ اعلام کرده اند: درست در شرایطی که ما در حال کاهش جنگ غیرضروری و فاجعه آمیز در عراق هستیم، همان مردمی (مقاماتی) که کشور ما را در مسیر تهاجم به عراق گمراه کردند در حال حاضر می گویند که باید به ایران حمله کنیم.

در ادامه خبر راشاتودی آمده است: این تظاهرات در شرایطی برگزار می شود که تنش های بسیار زیادی درباره برنامه هسته ای ایران رو به رشد است؛ تنش هایی که به تحمیل تحریم هایی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران منجر شده است.
 

نظر شما :