احمدی نژاد عازم تاجیکستان شد

۰۵ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۸۹۹۲۵۰ سرخط اخبار
 رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک مجدد عید نوروز به ملت بزرگ ایران، در آستانه سفر به تاجیکستان برای شرکت در سومین جشن جهانی نوروز اهداف خود از انجام این سفر را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد روز شنبه پیش از عزیمت به شهر 'دوشنبه' پایتخت تاجیکستان گفت: با تصویب قاطع اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، نوروز به عنوان یک جشن جهانی به رسمیت شناخته شد و بعد از آن جشن جهانی نوروز هر سال برگزار می شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه جشن جهانی نوروز دو سال پی در پی به میزبانی تهران برگزار شد ، اظهار داشت که این جشن امسال به میزبانی تاجیکستان برگزار می شود و وی نیز بنا به دعوت رسمی رییس جمهوری تاجیکستان در این جشن حضور می یابد.

رییس جمهوری یکی از اهداف اصلی سفر به تاجیکستان را شرکت در جشن جهانی نوروز اعلام کرد و گفت که در این جشن آداب و رسوم و فرهنگ کشورها به معرض نمایش گذاشته می شود.

احمدی نژاد همچنین گفت که تشکیل اجلاس سه جانبه ایران - افغانستان - تاجیکستان و همچنین اجلاس چهارجانبه با حضور سران کشورهای ایران، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان در حاشیه جشن جهانی نوروز در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد و وی نیز در این دو اجلاس حضور خواهد داشت.

احمدی نژاد بررسی تحولات منطقه ای را از جمله مهمترین اهداف تشکیل این دو اجلاس دانست.

رییس جمهوری با بیان این که در حاشیه جشن جهانی نوروز در دوشنبه با مقامات و مسوولان برخی کشورها ملاقات هایی خواهد داشت، گفت: یکی دیگر از کارهایی که در طول این سفر انجام خواهد شد افتتاح مجتمع بزرگ فرهنگی خانه ایرانیان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان است.

رییس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با بدرقه رسمی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور تهران را به مقصد دوشنبه ترک کرد.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، حمید بقایی معاون اجرایی، مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر، مجید نامجو وزیر نیرو و موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همراهان رییس جمهور در سفر به تاجیکستان هستند.


نظر شما :