اتهام جدید پلیس « نیویورک » علیه ایران

۰۳ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۸۹۹۱۹۰ سرخط اخبار
پلیس نیویورک اتهام جدیدی را علیه ایران دال بر نیت این کشور برای انجام عملیات تروریستی در شهر نیویورک مطرح کرده است .

 به گزارش تابناک ، پلیس این شهر اعلام کرده است که با 13 نفری که با حکومت ایران مرتبط بوده اند از سال 2005 تا کنون مصاحبه کرده است ، این افراد در خلال این مدت عکس هایی از شهر نیویورک و تاسیسات مهم آن گرفته اند .

پلیس شهر نیویورک مدعی است که عومال ایران این عکس های را انتقام از داخل خاک آمریکا گرفته است تا روزی که نیاز باشد و تنش بین دو کشور بالا گرفته باشد ، بتوانند با استفاده از عوامل خود در شهر نیویورک و با اطلاع از نقاط حساس این شهر ، از درون آمریکا را نا امن کند .

«میتچل سیلبر » ، مدیر اطلاعات ملی نیویورک هم به اعضای کنگره گفته است که شهر نیویورک به عنوان یک شهر مهم بین المللی و شهری که جمعیت زیادی از یهودیان را در داخل خود جای داده است ، به صورت بالقوه می توانند مورد حمله حزب الله قرار گیرد. این سخنان وی اگر چه تکراری است ، با این وجود منابع آمریکای معتقدند که وی اطلاعات جدیدی را هم به کنگره داده است .

وی در این باره اضافه کرده است که در سال 2005 افرادی را به دلیل عکسبرداری و فیلم برداری از پل معروف بروکلین در نیویورک احضار کرده است . همین عمل یعنی تصویربرداری و فیلم برداری از راه آهن نیویورک در سال 2008 هم تکرار شده است . پلیس نیویورک مدعی شده است که در بازجویی هایی که از این افراد شده ، آنان خود را به دولت ایران منتسب کرده اند ، اما چون هیچ جرمی را مرتکب نشده اند ، آنان را آزاد کرده اند .

این اتهامات جدید ضد ایرانی در حالی است که پیش از این هم اتهاماتی به ایران برای انجام عملیات تروریستی در خاک ایران زده شده است که هیگدام تا کنون اثبات نشده است . در آخرین مورد یک ایرانی مرتبط با حکومت ایران متهم شد که می خواسته است که سفیر عربستان در آمریکا را ترور کند که این اتهام هنوز هم اثبات نشده است .

نظر شما :