مسئول انفجارهای عراق مشخص شد

۰۳ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۳:۳۹ کد : ۱۸۹۹۱۷۴ سرخط اخبار
 یک گروه شبه نظامی وابسته به القاعده در عراق، مسئولیت حملات مرگبار روز سه‌شنبه را پذیرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، سه‌شنبه خونین در عراق به دنبال انفجار چند بمب در سراسر عراق، دست‌کم 43 کشته و 232 زخمی برجای گذاشت.

گروه شبه‌نظامی وابسته به القاعده طی بیانیه‌ای اعلام کرد، تلاش کرده است تا در آستانه نشست سران کشورهای عربی در بغداد در اواخر ماه مارس، امنیت عراق را متزلزل کند.

یکی از افسران ارتش عراق اعلام کرد که برای برگزاری این نشست، بین 70 تا 100 هزار نیروی امنیتی در بغداد مستقر شده‌اند. این مقام همچنین گفت که در ادامه حالت آماده باش در عراق، نیروهای پشتیبان نیز از سایر مناطق عراق به بغداد منتقل می‌شوند.

مرگبارترین حمله مربوط به انفجاری در شهر کربلا بود که طی دو انفجار 13 تن کشته 48 تن دیگر زخمی شدند. در کرکوک نیز انفجار خودرویی در نزدیکی مقر پلیس 9 کشته و 42 زخمی برجای گذاشت. از سوی دیگر یک بمبگذار انتحاری در مرکز بغداد چهار تن را کشت و 11 تن دیگر را زخمی کرد.

انفجارهای دیگری در شهرهای سامرا‌ و دیالی که همگی در شمال بغداد هستند و همچنین شهرهای حله و لطیفیه در جنوب این کشور رخ داد.

پلیس بعقوبه نیز از کشف و خنثی سازی هشت بمب و پلیس فلوجه نیز از خنثی سازی یک بمب خبر دادند.

از سوی دیگر شیخ "خالد الملا"، رئیس جمعیت علمای عراق، آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در منطقه را به دست داشتن در این انفجارها با هدف جلوگیری از برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در بغداد، متهم کرد.

نظر شما :