توصیه های العالم به بشار اسد جنجال آفرین شد!

۲۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۸ کد : ۱۸۹۹۰۵۳ سرخط اخبار
تا کنون فقط مدیر شبکه العالم وارد ناآرامی های سوریه نشده بود که او هم با به اصطلاح افشاگری های امروز وارد این جریان شد.

به گزارش «تابناک »، روزنامه گاردین نوشت مدیر دفتر شبکه خبری العالم با ارسال  پیام روی ایمیل بشار اسد ، پنج دقیقه بعد از انفجار دیماه گذشته در دمشق از وی خواسته است به جای متهم کردن القاعده ، آمریکا و معارضان سوری را عامل انفجار معرفی کند.

همچنین پایگاه اینترنتی  « بیروت آبزرور» ، روز پنجشنبه نوشت که  :  روزنامه گاردین اقدام به انتشار متن یکی از مهم ترین ایمیل های بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، کرده که مدیر شبکه العالم در دمشق برای وی فرستاده است.

ادعا شده است که متن ایمیل توسط سرویس های جاسوسی انگلیس با نفوذ به ایمیل های شخصی روی شبکه اینترنتی  لو رفته و دراختیار نشریه گاردین قرار گرفته است.

 همچنین گفته شده که این نامه الکترونیکی از سوی حسین مرتضی از طریق یک واسطه به نام « هدیل» برای رئیس جمهوری سوریه ارسال شده است.

واسطه مذکور این نامه را متضمن نقطه نظرات بسیاری درباره لزوم عدم اتهام القاعده به عنوان عامل انفجار  دمشق می خواند و به اسد توصیه می کند آن را مطالعه کند.

پایگاه بیروت آبزرور همچنین متن کامل ایمیل ادعایی مدیردفتر العالم خطاب به بشار اسد را منتشر کرده که در آن آمده است :

« به نفع ما نیست که بگوییم سازمان القاعده در این عملیات دخالت داشته است زیرا با توجه به دشمنی دولت آمریکا  و مخالفان سوریه با القاعده و اقدام بعدی آن ها به محکومیت این انفجار آن ها  تبرئه خواهند شد.

ما باید بر اساس داده هایی که دیروز مشاهده کردیم  بگوییم این عملیات با دقت انجام شده است. برای آغاز حمله رسانه ای به آن ها باید بگوییم که دولت آمریکا، مخالفان و کشورهایی که سلاح وارد کردند ، در این عملیات دخالت داشته اند.

بحث از القاعده اما هرگز کمکی به ما نمی کند، زیرا این سازمان دهها سال است که وجود دارد و انجام این قبیل اقدامات از سوی آن ها چیز جدیدی نیست.

من به عنوان مدیر شبکه های متعدد ایرانی و لبنانی تماس هایی از ایران و حزب الله داشته ام که من را توجیه کرده اند که از القاعده به عنوان عامل این انفجار نام نبرم زیرا این کار یک خطای جدی رسانه ای و تاکتیکی است و به نفع نیست.

این موضوع باید با حد اکثر سرعت ممکن  مدیریت و کنترل شود و من در شبکه هایم هیچ خبری از القاعده اعلام نخواهم کرد ، این نکته به نفع شماست و تقاضا می شود از آن استفاده نمایید» .

در جریان انفجار اواسط دیماه گذشته دمشق پایتخت سوریه یک فرد انتحاری با منفجر کردن خود در کنار یک چراغ راهنمایی در نزدیکی مدرسه "حسن الحکیم" که منطقه ای مملو از جمعیت بود سبب کشته شدن 25 نفر و زخمی شدن 50 نفر دیگر شد.

در حالی که جریان رسانه ای عربی و غربی ، با جهت گیری خاص خود اخبار سوریه و بیداری اسلامی را در دیگر نقاط منطقه پوشش می دهند ، وجود رقبایی همچون العالم و المنار باعث شده است که تمام توان سیاسی و رسانه ای به کار گرفته شود تا آنان را به گونه گون از این میدان به در کنند . چرا که تقریبا هر انسان عاقلی که اندکی با ادبیات سیاسی و دیپلماتیک آشنایی دارد ، آگاه است که چنین مطالبی از طریق ایمیل به بشار اسد منتقل نمی شود . ایمیلی که ادعا می شود رمز عبور آن یک ، دو ، سه ، چهار بوده است !


نظر شما :