آمریکا به ایران اولتیماتوم داده است

۲۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۸۹۹۰۰۵ سرخط اخبار
سیاست اعمال فشار غرب علیه ایران، هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. با اینکه ایران از مذاکرت با 1+ 5 استقبال کرده و سیاست ادامه گفت‌وگوها برای رسیدن به توافق را در پیش گرفته، گویا به نظر غرب، باید برای نتیجه گرفتن از مذاکرات، بیشترین فشار را بر ایران آورد.

به گزارش «تابناک»، در آخرین مورد از این دست، اخبار رسانه‌های روسی حکایت از آن دارند که ایالات متحده از طریق روسیه، اولتیماتومی به ایران فرستاده و مذاکرات پیش رو را «آخرین شانس» ایران برای پرهیز از جنگ دانسته است.

در این باره، خبرگزاری «راشا تودی» امروز به نقل از روزنامه «کامرسانت» روسیه گزارش داد: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار روز دوشنبه خود با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود، از وی خواسته پیام ایالات متحده را به ایران منتقل کند.

بنابراین، یک دیپلمات روسی که این خبر را برای روزنامه کامرسانت فاش کرده، به این روزنامه گفته است: «حمله پیش از پایان سال رخ خواهد داد و این در حالی است که اسرائیلی‌ها غیررسمی به اوباما هشدار داده‌ند. آنها وی را در یک موقعیت خاص گذارده‌اند؛ یا او باید از جنگ حمایت کند و یا حمایت لابی یهود را از دست بدهد».

به این ترتیب، گویا آمریکا و شرکای اروپایی‌اش، همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا ایران را پیش از برگزاری مذاکرات، در شدیدترین فشارها گذارند. محتوای این اخبار درست باشد یا نادرست، نکته مهم شیوه نادرستی است که غرب از آغاز در پیش گرفته و می‌تواند به خودی خود، مذاکرات را به بن بست بکشاند.

نظر شما :