مخالفان سوری به جان هم افتادند

۲۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۸۹۹۰۰۱ سرخط اخبار
در حالی که یکی از مخالفان برجسته سوریه جدایی خود را از شورای ملی مخالفان این کشور اعلام کرد آمریکا تاکید کرد که قصد ندارد مخالفان سوری را به سلاح‌های نظامی تجهیز کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، هیثم المالح، یکی از مخالفان سوری عنوان داشت: من از شورای ملی مخالفان سوریه جدا شدم چرا که ساختار این شورا ضعیف است.
وی در ادامه افزود: شورای ملی مخالفان سوریه گروهی متشکل از شخصیت‌های مخالف را در خارج از کشور رهبری می‌کند که با گروه‌های بیگانه برای حمایت از تلاش‌های مردم سوریه مذاکره می‌کنند.
این مخالف سوری در ادامه افزود: من به دلیل ضعف ساختار این شورا ناامید شده‌ام. پیشتر به اعضای این شورا نمی‌گفتم که از آن جدا شوند اما اکنون پیش‌بینی می‌کنم که افرادی بیشتری از شورای مخالفان سوریه جدا شوند.
برخی معتقدند که این استعفا ممکن است بخشی از درگیری‌های سیاسی میان شخصیت‌های برجسته مخالفان سوری برای بدست گرفتن رهبری آنها باشد.
از سوی دیگر، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید عنوان داشت: واشنگتن به فکر اعطای سلاح به مخالفان سوریه نیست چرا که این مساله می‌تواند خشونت‌ها را در این کشور گستردش دهد.
وی در ادامه افزود: ما با هم‌پیمانان خود برای حل و فصل مساله سوریه تلاش می‌کنیم اما نمی‌خواهیم گروه‌های مخالف را با تجهیزات نظامی مجهز کنیم.
این در حالی است که حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر از مخالفان سوری خواست تا اختلافات خود را کنار بگذارند.
وی در ادامه افزود: موضع کشورهای عربی و بین‌المللی در قبال سوریه حول محور موضع قطر و عربستان در حال شکل‌گیری است.
بن جاسم همچنین عنوان داشت: امیدواریم که روسیه و چین در شورای امنیت در قبال سوریه موضع بی‌طرفانه اتخاذ کند.
جوانان کرد سوریه در انگلیس امروز (چهارشنبه) قصد دارند همایشی در مجلس عوام انگلیس با حضور نمایندگان وزارت خارجه این کشور و سفارتخانه‌های کشورهای عربی و خارجی در لندن برگزار کنند.

نظر شما :