طالبان متعهد شد از آمریکا انتقام بگیرد

۲۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۲ کد : ۱۸۹۸۹۳۸ سرخط اخبار

شبه نظامیان طالبان امروز (دوشنبه) متعهد شدند، علیه "اقدام ددمنشانه آمریکا" علیه غیرنظامیان افغان که منجر به کشته شدن 16 تن شد، دست به انتقام بزنند.

به گزارش ایسنا، شبه نظامیان طالبان در بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کردند: طالبان نسبت به این اقدام آمریکا انتقام می‌گیرد و برای هر کدام از کشته شدگان یک نفر را می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک سرباز آمریکایی‌ با خروج از پایگاهش و ورود به منزل روستاییان در ولایت قندهار پیش از صبح روز یکشنبه، 16 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را به گلوله بست.

این سرباز بازداشت شده و آمریکا نیز مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان ابراز داشته و متعهد شد که اقداماتی علیه کسی که مرتکب این قتل عام شده، انجام می‌دهد.

طالبان نیز اعلام کرد: تعداد زیادی از قربانیان این جنایت را کودکان، زنان و سالخوردگان تشکیل می‌دهند که توسط بربرهای آمریکایی و بدون هیچ رحمی کشته شدند.

در ادامه بیانیه شبه نظامیان طالبان آمده است: تروریست‌های آمریکایی خواهان عذرخواهی از این جنایت غیرانسانی هستند و می‌خواهند با برچسب "بیمار روانی" این جنایت را توجیه کنند، اگر سرباز مجرم واقعا دیوانه باشد، به این معناست که ارتش آمریکا دیوانگان را مسلح کرده و به افغانستان می‌فرستد.



نظر شما :