عربستان خواستار تجهیز مخالفان سوریه به سلاح شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۹ کد : ۱۸۹۸۹۲۶ سرخط اخبار

وزیر خارجه عربستان مواضع روسیه و چین در حمایت از مردم سوریه را غیراخلاقی خواند و بار دیگر خواستار تجهیز مخالفان تروریست سوریه به سلاح‌های بیشتر شد.

به گزارش فارس، سعود الفیصل بار دیگر مواضع خصمانه ریاض علیه دمشق را تکرار کرد و خواستار تجهیز مخالفان سوریه به سلاح‌های جدید و بیشتر شد.

الفیصل این سخنان را روز گذشته در کنفرانسی خبری با گیدو وستروله همتای آلمانی خود در ریاض بیان کرد و افزود: آنچه در سوریه روی می‌دهد نمی‌توان پذیرفت هر چقدر هم که توجیهات غیراخلاقی و سیاسی زیاد باشد.

وی گروهک‌های مسلحی که ملیت‌های عربی، اروپایی و آسیایی دارند، مردم نامید و بر «ضرورت تجهیز شدن مردم سوریه برای حمایت از خود» تاکید کرد.

به گزارش یونایتدپرس، وزیر خارجه عربستان مواضع حمایت‌کننده روسیه و چین از مردم سوریه را که بر عدم دخالت خارجی در این کشور تاکید می‌کند، غیراخلاقی و غیرقانونی خواند.

سعود الفیصل پیش از این کشورهای عربی بخصوص کشور خود و قطر را به ضرورت تجهیز مخالفان سوریه به سلاح فراخوانده بود اما دمشق تاکید کرده بود که این مواضع و سیاست‌، خصمانه است و عربستان باید عاقلانه رفتار کند.

حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز روز گذشته در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که بار دیگر موضوع اعزام نیروهای غربی-عربی به سوریه را مطرح کرده است.



نظر شما :