ایده حمله اسرائیل به ایران، ایده‌ای احمقانه است

۲۱ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۸۹۸۸۹۸ سرخط اخبار

"جول کرینلی"، استاد روزنامه‌نگاری دانشگاه استنفورد در مقاله‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی "سان‌فرانسیسکو گیت" منتشر شد، ایده حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران را ایده‌ای احمقانه خواند.

به گزارش فارس، کرینلی در این مقاله تصریح کرد: اقدام باراک اوباما در ایستادن در برابر تقاضای نخست‌وزیر اسرائیل برای مشارکت در طرح وی برای حمله به ایران، اقدامی ستودنی بود. اوباما تصریح کرد که به خاطر امنیت اسرائیل، امنیت آمریکا و صلح و امنیت جهان، فقط آن است که سخن گفتن از جنگ کنار گذاشته شود.

بنابراین گزارش، در روزهای منتهی به دیدار نتانیاهو و اوباما در واشنگتن، مقامات اسرائیلی عصبانیت شدید خود را نسبت به اوباما به این دلیل که وی تهدید ایران را کوچک جلوه می‌دهد ابراز داشته بودند. مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن نام بردن از ایران به عنوان "بازیگری منطقی"، تصریح کرده بود که اکنون وقت حمله به ایران نیست.

کرینلی ادامه داد: به هر حال، حمله نظامی اسرائیل به ایران یک اشتباه خواهد بود، نه تنها برای اسرائیل، بلکه به‌طور بالقوه برای ایالات متحده. فراموش نکنید که رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا سال گذشته فاش کرد که حزب‌الله لبنان، گروه متحد با ایران، ده‌ها هزار موشک در اختیار دارد که از توان بسیاری از دولت‌های جهان نیز بیشتر است.

بر اساس گزارش فوق، در همین حال، ایران نیز سال‌هاست که تکنولوژی موشک‌های بالستیک خود را توسعه می‌دهد تا هرچه را در اختیار دارد به سوی اسرائیل پرتاب کند. این موشک‌ها هیچ مشکلی برای رسیدن به تل‌آویو نخواهند داشت.

کرینلی با ابراز تردید در سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که گفته بود حمله متقابل ایران قابل تحمل خواهد بود، تصریح کرده است که اگر جنگی شروع شود، بی‌تردید ایالات متحده نیز مجبور خواهد بود به عنوان جدی‌ترین متحد اسرائیل وارد آن شود. همان‌طور که "مئیر داگان"، رئیس بازنشسته موساد گفته بود، حمله اسرائیل به ایران ایده‌ای احمقانه است.



نظر شما :