افزایش عملیات‌های مخفیانه امریکا داخل ایران

۲۱ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۹ کد : ۱۸۹۸۸۹۶ سرخط اخبار

یک روزنامه آمریکایی در قالب گزارشی از تشدید عملیات‌های مخفی و خرابکارانه واشنگتن در ایران خبر داد.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی "هافینگتون پست" از تشدید عملیات های مخفیانه آمریکا از جمله فعالیت های خرابکارانه واشنگتن علیه تهران در ماه های اخیر و با هدف متقاعد کردن تل آویو مبنی بر اینکه آمریکا به نگرانی های اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران حساس است، خبر داد.

این روزنامه آمریکایی با استناد به مقاله "مارک امبیندر" خبرنگار مجله "آتلانتیک" نوشته است: بر اساس اعلام تعدادی از مقامات ارشد اطلاعاتی و مسئولان ناشناس سیاست واشنگتن در امور خاورمیانه، آمریکا به طرز چشمگیری فعالیت های خرابکارانه مخفی خود را علیه ایران افزایش داده است.

بر اساس این مقاله اگرچه دولت آمریکا اعلام کرده است که مشغول به انجام هیچ اقدام فعالی داخل ایران نیست، اما عملیات های سازمان سیا به عنوان سرویس خدمات مخفی آمریکا در کنار ارتش این کشور هزاران نفر را روزانه برای فعالیت های مخفی علیه ایران به کار گرفته اند.

آمریکا و اسرائیل مدعی نظامی بودن برنامه هسته ای ایران هستند و این در حالیست که رئیس جمهوری آمریکا و شماری از سرویس های اطلاعاتی این کشور اذعان کرده اند که تهران تصمیمی برای ساخت تسلیحات هسته ای ندارد؛ اسرائیل در شرایطی نگران برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است که خود این رژیم بیش از 200 تا 400 کلاهک هسته ای دارد و امضای منع گسترش تسلیحات هسته ای "ان پی تی" را نیز امضا نکرده است.

هافینگتون پست در ادامه با اشاره به مقاله امبیندر آورده است که به این ترتیب آمریکا در راستای متقاعد کردن اسرائیل مبنی بر اینکه واشنگتن به خط قرمزها و نگرانی های تل آویو در مورد برنامه هسته ای ایران حساس است، وارد عمل شده است؛ آمریکا علاوه بر این با استفاده از مدیریت تحلیل اطلاعات موسوم به " MASINT"در حال جمع آوری اطلاعات محرمانه و جاسوسی درباره برنامه انرژی هسته ای ایران است.

سنسورهای " MASINT"نصب شده روی ماهواره ها، هواپیماهای بدون سرنشین و زمینی می توانند هر چیزی را از ثبت نشان های ویژه الکترومغناطیسی متعاقب آزمایش سیستم های موشکی متعارف تا اختلالات زمینی و جغرافیایی در اطراف تاسیسات هسته ای (ایران) و جریان مواد رادیواکتیو را که محصولات جانبی پروسه غنی سازی اورانیوم هستند، شناسایی کنند.

در ادامه گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است که هواپیمای بدون سرنشین "آر کیو 170" آمریکا که توسط ایران توقیف شده است، به طور خاص با هدف جاسوسی درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی و ایران ساخته شده بود.



نظر شما :