گفت‌وگوی اشتون و داوداغلو درباره برنامه هسته‌ای ایران

۲۱ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۴ کد : ۱۸۹۸۸۸۴ سرخط اخبار
 فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ترکیه درمکالمه‌‌ای تلفنی درباره آخرین تحولات برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.
به گزارش فارس به نقل از "دنیا بولنت" ترکیه، "کاترین اشتون" و "احمد داوداوغلو" در جریان مکالمه تلفنی اخیر خود درباره ایران و برنامه هسته‌ای این کشور به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
بنا بر اعلام منابع دیپلماتیک، داوداوغلو در گفت‌وگو با اشتون ضمن اشاره به دیدار اخیر خود با "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه کشورمان، درباره آخرین تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران با وی به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخت.
بر اساس این گزارش، هیچگونه اطلاعات دیگری از محتوای گفت‌وگوی اشتون و داوداغلو منتشر نشده اما برخی رسانه‌های ترک خبر از برگزاری احتمالی نشست ایران و ۱+۵ در آوریل آینده در استانبول ترکیه داده‌اند.
کاترین اشتون هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به "سعید جلیلی" مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، از آمادگی کشورهای ۱+۵ برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داد.ایران و گروه‌ ۱+۵ تا کنون دو دور گفت‌وگوهای چند جانبه برگزار کرده‌اند که نخستین آن در دسامبر ۲۰۱۰ در ژنو سوئیس و دور دوم گفت‌وگوها در ژانویه ۲۰۱۱ در استانبول ترکیه برگزار شد.
اگر چه تهران آمادگی خود را برای ادامه گفت‌وگو بر اساس زمینه‌های مشترک اعلام کرده است، اما همواره تاکید می‌کند که از حقوق خود چشم‌پوشی نخواهد کرد.
 

نظر شما :