لس‌آنجلس‌تایمز ادعا کرد

ناتوانی آمریکا در جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران

۲۱ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۸۹۸۸۸۳ سرخط اخبار
 فارس: لس‌آنجلس‌تایمز در مقاله‌ای به قلم "کن دیلانیان" اذعان کرد که توان ایالات متحده در جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران محدود است.
به گزارش فارس، این نویسنده آمریکایی در ضمن طرح این واقعیت، ابراز نگرانی کرد که اگر به‌زعم وی ایران برنامه‌ای برای تولید سلاح هسته‌ای داشته باشد، سیستم‌های جاسوسی ایالات متحده قادر به تشخیص آن نخواهند بود.
بنابراین گزارش، این موضوع از آن‌روی مهم است که ایالات متحده بر این باور است که ماهواره‌ها، سنسورها و جاسوس‌های این کشور در کنار بازرسی‌های سازمان ملل متحد برای تشخیص این موضوع که آیا دیپلماسی در قبال ایران شکست خورده است، ابزارهایی کارآمدند. اما برخی مقامات آمریکایی نسبت به این توانایی‌های آمریکا دچار تردیدند.
این مقاله مدعی‌ست که در دهه اخیر، دو بار سازمان‌های اطلاعاتی غربی توانسته‌اند تاسیسات مخفی هسته‌ای ایران را بیابند و اکنون سوال این است که آیا ایران همچنان تاسیساتی را پنهان نمی‌کند؟
آنچه بیشتر از این‌چنین جوسازی‌های دیلانیان اهمیت دارد که البته در خصوص برنامه هسته‌ای ایران فاقد تازگی بلکه حایز کهنگی‌ست، این واقعیت است که نویسنده لس‌آنجلس‌تایمز عملا از ناتوانی سیستم‌های اطلاعاتی کشورش در مواجهه با ایران ابراز نگرانی کرده است.
به این ترتیب ماهواره‌ها، سنسورها و جاسوسان آمریکایی در جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران با مشکلات جدی مواجه شده‌اند، وگرنه دیلانیان مجبور نبود طی چنین مقاله‌ای از ناتوانی آنها ابراز نگرانی کند، آن هم به‌نقل از برخی مقامات آمریکایی.
ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده و اعلام داشته است که در ادامه این برنامه نیز تسلیم جوسازی‌های غرب نخواهد شد.
 

نظر شما :