مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

امیدوارم مذاکرات با ایران سریع و جدی پیش برود

۲۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۱:۱۰ کد : ۱۸۹۸۸۶۸ سرخط اخبار
کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه گفت: مذاکرات با ایران بر سر برنامه های هسته ای اش اکنون باید با جدیت و سرعت پیشرفت کند.
دیپلماسی ایرانی: کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه گفت: مذاکرات با ایران بر سر برنامه های هسته ای اش اکنون باید با جدیت و سرعت پیشرفت کند.
این در حالی است که اشتون در هفته گذشته در پاسخ به درخواست ایران اعلام کرد که 6 قدرت جهانی در اسرع وقت آماده از سرگیری مذاکرات با ایران هستند.
اشتون پس از ملاقات با وزیران خارجه اتحادیه اروپا،در یک کنفرانس خبری در دانمارک اظهار داشت:هدف ما ترغیب ایران به فاصله گرفتن از برنامه های هسته ای اش است. ما امیدواریم که بر مبنای ارتباط هایی که در این روند داشته ایم، اکنون این مذاکرات با جدیت و سرعت رو به جلو حرکت کند.
اتحادیه اروپا می گوید مذاکراتی که هم اکنون از آخرین دور آن یک سال می گذرد باید با تمرکز بر گام های اعتمادسازی آغاز شود که ایران برای نشان دادن ماهیت صلح آمیز برنامه های هسته ای اش برمی دارد.
البته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که هنوز زمان و مکانی برای این مذاکرات تعیین نشده است اما مقامات عالی رتبه ایرانی می گویند به زودی در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. از سوی دیگر برخی مقامات اروپایی نیز در اظهارات خود به آغاز مذاکرات در اواخر ماه جاری میلادی اشاره کرده اند.
این در حالی است که وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این کنفرانس خبری، اشتون را همراهی می کرد. ویلی سوندال تصریح کرد که هیچ مذاکره ای در سطح اتحادیه اروپا در خصوص اقدام نظامی علیه ایران یا سوریه انجام نشده است.
تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی /10



نظر شما :